פרקליטת מחוז ת"א (אזרחי) לשעבר מצטרפת למשרד תדמור-לוי

אחרי 30 שנה בפרקליטות האזרחית, במהלכה כיהנה בין היתר כפרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד גלי בהרב-מיארה עוברת לשוק הפרטי: "יש לי מקצוע שאני מאוד אוהבת, והחלטתי שמוקדם לי מדי לפרוש ממנו"

בהרב–מיארה. “אני שמחה להתחלה חדשה ומרתקת” / צילום: איל יצהר
בהרב–מיארה. “אני שמחה להתחלה חדשה ומרתקת” / צילום: איל יצהר

במשך 30 שנה עבדה עורכת-הדין גלי בהרב-מיארה בפרקליטות האזרחית במחוז תל-אביב והמרכז. היא טיפסה בסולם הדרגות עד שמונתה לפרקליטת מחוז תל-אביב והמרכז (אזרחי). במהלך שנות עבודתה בפרקליטות ייצגה בהרב-מיארה את המדינה ורשויות סטטוטוריות, במגוון רחב מאוד של נושאים.

בהרב עסקה במגוון התחומים שבהם עסקה הפרקליטות האזרחית - עניינים מנהליים ומשפחה, נזיקין, מערכת הביטחון, דיני עבודה, מקרקעין, נושאים פיסקליים, משפט מסחרי ואכיפה משולבת. היא גם הקימה וניהלה את המחלקה לעניינים מנהליים, וטיפלה בין היתר בענייני מכרזים, תכנון ובנייה, חופש מידע ותובענות ייצוגיות.

בתקופת כהונתה של בהרב-מיארה - קדנציה מלאה בת שמונה שנים - כפרקליטת מחוז תל-אביב (פמת"א), מנתה פמת*א, הפרקליטות האזרחית הגדולה בארץ, כ-200 עובדים, מהם כ-130 עורכי-דין, וכ-50 סטודנטים ומתמחים.

לפני כשנה סיימה בהרב-מיארה קדנציה מלאה כפרקליטת המחוז, ופרשה מהפרקליטות. "חשבתי שמבחינת ההנאה שלי, תפקיד פרקליטת המחוז הוא הטוב ביותר שיכול היה להיות לי, ושנכון לפרוש בזמן מהתפקיד הכי טוב שלך. כבר לא היה לי הרבה לאן להתקדם, ורציתי לעזוב בשיא, עם חוויית פרישה טובה. אז בתום הקדנציה המלאה, לא חשבתי שיהיה נכון לקחת תפקידים נוספים בפרקליטות".

בשנה האחרונה מילאה בהרב-מיארה תפקידים התנדבותיים בוועדות ציבוריות, וביניהן הוועדה המייעצת לחוק בתי-המשפט לעניינים מנהליים, והוועדה המייעצת לסדר-דין אזרחי. כיום היא מכהנת כיו"רית הוועדה לבחינת כשירות מינויים בתאגידים העירוניים במשרד הפנים, וכחברה במועצת בתי-הדין המנהליים.

לבהרב, תארים ראשון ושני מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, שם שימשה כעוזרת-הוראה, מתרגלת וכמרצה מן החוץ.

לאחרונה החליטה להצטרף לשורות משרד עוה"ד תדמור-פרופ' יובל לוי, כיועצת (of counsel) בתחומי התמחותה. "בחנתי כל מיני אופציות בתחום הניהול, בתחום בוררויות וגישורים, ובסופו של דבר החלטתי שיש לי מקצוע שאני מאוד אוהבת ונהנית ממנו, והחלטתי שמוקדם לי מדי לפרוש ממנו".

אני מניח שקיבלת הרבה הצעות עבודה ממשרדים פרטיים. למה בחרת דווקא במשרד תדמור?

"אמנם יש לי היכרות מאוד רחוקה עם השוק הפרטי, אבל חשבתי שזה משרד שיכול להתאים לי, ושיהיה לי נוח לעבוד בו, בהתחשב במקום שממנו אני באה. מדובר במשרד מוביל מבחינת המוניטין המקצועי שלו והמוניטין בכלל. אחרי שנים רבות, עתירות אתגרים, עשייה וסיפוק בשירות המדינה, אני שמחה להתחלה חדשה ומרתקת זו. יש לי אמון רב בצוות המשרד, במקצועיותו הרבה, וביכולתי להשתלב בו ולתרום לפעילותו".

לאחרונה נמתחת ביקורת מצד גורמים שונים על הפרקליטות, והפרקליטים מנהלים מאבק נגד נציבות הביקורת על הפרקליטות בראשות השופטת הילה גרסטל.

"אני יכולה לומר, שרגשית אני מזדהה עם הפרקליטות, ואני מאוד מקווה שהפרקליטות תישאר איתי, כי היא חלק מאוד משמעותי מהחיים הבוגרים שלי. לגבי גוף הביקורת על הפרקליטות - הוא עובדה מוגמרת, ומאחר שזה נושא כל-כך רגיש, לא נראה לי נכון כרגע להתייחס אליו".

- האם את מרגישה שהביקורת על הפרקליטות מוגזמת?

"התקפות על הפרקליטות יש והיו כל הזמן. בתור פרקליטה של מחוז תל-אביב והמרכז, הגיעו אלינו תמיד כמויות גדולות של תלונות דרך מבקר המדינה, לשכת עורכי-הדין וגופים נוספים, ולמיטב זיכרוני, כל התלונות הללו נדחו. חלק גדול מהן היו תלונות של מה שאנחנו קוראים 'תלונות סדרתיות' וחלק מהן היו 'תלונות טקטיות', שהוגשו כדי להשפיע ולהפעיל לחץ על הפרקליטות. זה לא היה נעים, וזה לוקח הרבה מאוד משאבים - גם של הפרקליט הספציפי וגם של פרקליט המחוז - לענות לתלונה".

- אחרי פרשת רות דוד, פרקליטת מחוז ת"א (פלילי) לשעבר, את עדיין מאמינה ביושרה של הפרקליטות?

"חד-משמעית כן. ההיכרות העמוקה שלי היא עם האנשים שאני עבדתי לצדם, ואני לחלוטין ולגמרי מאמינה בגוף הזה".

ד"ר דוד (דודי) תדמור בירך על הצטרפותה של בהרב-מיארה למשרדו, ואמר כי היא "פרקליטה מבריקה ומנוסה במידה יוצאת דופן. גלי מביאה למשרדנו ידע, יכולת וניסיון חריגים בהיקפם ובעומקם; נתברך ביכולותיה ובניסיונה, ואנו גאים עד מאוד על הצטרפותה לשורותינו".

משרד תדמור-פרופ' יובל לוי מונה כ-90 עורכי-דין, מתוכם 25 שותפים. בראש המשרד עומדים ד"ר תדמור, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים בישראל, ועו"ד עופר לוי. המשרד הוא מהמובילים בארץ בתחומי עיסוקו, הכוללים ליטיגציה, הגבלים עסקיים, מימון פרויקטים ותשתיות, איכות הסביבה, בנקאות, אנרגיה, משאבי טבע ועוד. למשרד שלוחה סינית ושיתוף-פעולה אסטרטגי עם משרד עורכי-הדין Guangda, פירמה סינית מובילה, אשר בסיסה בגואנגג'ואו (העיר השלישית בגודלה בסין), ויש לה סניפים בבייג'ין, בשנחאי ובשנג'ן.