אפל מהמרת במיליארד דולר על המתחרה של אובר בסין

ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי השקיעה מיליארד דולר בחברת Didi Chuxing המספקת שירותי תחבורה ■ טים קוק: "ביצענו את ההשקעה הזו בשל מספר סיבות אסטרטגיות"

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

אפל נכנסת לשוק המוניות: ענקית הטכנולוגיה הודיעה אמש (ה') כי השקיעה מיליארד דולר בחברת Didi Chuxing, הנחשבת למתחרה הישירה של אובר בסין ומספקת אפליקציה של שירותי תחבורה המחברים בין נהגים מן השורה לבין נוסעים.

בראיון לרויטרס מנכ"ל אפל  טים קוק אמר כי ההשקעה הזו היא אחת הדרכים של החברה לצמוח ולבסס את עצמה בסין. "התרשמנו מאוד מהעסק שהם בנו ומהצוות המצוין שלהם. ביצענו את ההשקעה הזו בשל מספר סיבות אסטרטגיות, בין היתר כדי שנוכל ללמוד יותר על סגמנטים מסוימים של השוק הסיני", לדברי קוק.

באפריל דווח בוול סטריט ג'ורנל כי Didi Chuxing ניסתה לגייס הון לפי שווי של 25 מיליארד דולר, פחות מחצי מהשווי של אובר אך הרבה מעל השווי של חברת Lyft, המתחרה הגדולה ביותר של אובר בארה"ב. מלבד אפל, החברות הגדולות שהשקיעו באפליקציית התחבורה הסינית ניתן לציין את עליבאבא ו- Tencent.

לאחר שמכירות האייפון, מנוע הצמיחה המרכזי של החברה, נחלשו מאוד בשנה האחרונה והמניה שלה צנחה אתמול לשפל של יותר משנתיים (מתחת ל-90 דולר למניה) כעת עולה השאלה מה יהיו "הפרות החולבות" הבאות של החברה? האם יהיה זה תחום התחבורה השיתופית או אולי מוצרים חדשניים אחרים עליהם רמז קוק לפני מספר שבועות בראיון ל-CNBC? ימים יגידו.