יוניברסל ו-TMF עלו לגמר במכרזי המדיה של לוריאל ואדידס

במכרז אדידס מתמודדים על מדיה וקריאייטיב בנפרד, אך לצד TMF עלה שלב גם גיתם, ולצד יוניברסל עלה גם מקאן

לוגו אדידס / צילום: רויטרס
לוגו אדידס / צילום: רויטרס

שניים מבין שני המכרזים המסקרנים בפרסום הדיגיטלי מגיעים לישורת האחרונה, ובשניהם מגיעים אל קו הסיום אותם מתמודדים: ל"גלובס" נודע כי חברות המדיה יוניברסל מקאן ו-TMF יתמודדו זו מול זו בשלב הגמר של מכרזי לוריאל ואדידס.

כפי שנחשף ב"גלובס", בימים האחרונים יצאה לוריאל במכרז-בזק על תקציב הדיגיטל שלה. תקציב הדיגיטל של החברה עומד על כ-6 מיליון שקל, והחברה מנהלת בו-זמנית מכרז דיגיטל קריאייטיב. 

חברת לוריאל תומכת פרסומית ב-14 מותגים. בכל הקשור במדיה המסורתית, מערך הפרסום שלה יציב ומונה את משרדי הפרסום מקאן תל-אביב, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל. המדיה מנוהלת באמצעות יוניברסל מקאן, שזכתה בו שוב ושוב בהתמודדויות מול חברות המדיה של המשרדים האחרים - TNF של גיתם וזניט של פובליסיס. 

בתחום הדיגיטל התנהלה לוריאל באופן אחר והחזיקה ספקים רבים בכל תחום, לרבות התקשרויות אד-הוק של פרויקטים. אך נראה כי בשל השינויים בשוק, החלק היחסי ההולך וגדל של הדיגיטל בעוגת הפרסום והמורכבות שנדרשת בניהול תקציבים מסוג זה - הבינו בחברה כי כדי לייעל את העבודה יש לתת את הניהול לגורם אחד או שניים. לפי תנאי המכרז, ייתכן כי הקריאייטיב והמדיה יתנהלו בשתי קבוצות, אך אפשר גם שאותה קבוצה תחזיק בשני התקציבים. 

כפי שנחשף ב"גלובס," על התקציב התמודדו כמעט כל חברות המדיה הגדולות - יוניברסל מקאן, TMF, זניט ויוניון מדיה, זאת בנוסף לגורמים מחוץ למערך הפרסום. 

כמעט אותן חברות מדיה מצאו את עצמן ראש בראש על תקציב אופנה נוסף: תקציב המדיה של אדידס, בו עיקר הטיפול הוא בתחום הדיגיטל. 

היקף תקציב המדיה של אדידס עומד על כ-5-6 מיליון שקל בשנה, והוא מנוהל בשנים האחרונות באמצעות זניט. הפרסום של אדידס בישראל רובו ככולו הוא אדפטציות של קמפיינים בינלאומיים לשוק המקומי, ולכן כל הפעילות הפרסומית עוברת למעשה דרך חברת המדיה.