הסטארט-אפ הישראלי Hoop גייס 2 מ' ד' לסרטוני וידאו חברתיים

האפליקציה של החברה מאפשרת למשתמשים ליצור ולהשתתף בשרשורים של סרטוני וידיאו משותפים עם חברים ומשתמשים נוספים

חברת הסטארט-אפ הישראלית hoop, שפיתחה אפליקציית וידאו חברתית המאפשרת למשתמשים ליצור ולהשתתף בשרשורים של סרטוני וידאו משותפים עם חברים ומשתמשים נוספים, סיימה באחרונה סבב גיוס ראשון בהיקף 2 מיליון דולר בהובלת הקרן האמריקאית The Sovereign Group. בהמשך לגיוס החברה גם משיקה רשמית את תחילת פעילותה בארץ ובעולם.

hoop מאפשרת להעלות סרטון כדי ליצור שרשור חדש, אליו יגיבו משתמשים אחרים, או להוסיף אותו לשרשור קיים. מדובר בסרטונים קצרים באורך עד 15 שניות, והם מסודרים בשרשור לפי פופולריות. משתמשים יכולים להצביע עבורם, ובכך להשפיע על מיקומם בשרשור ועל פוטנציאל החשיפה שלהם. האפליקציה זמינה כרגע רק למשתמשי אייפון (כאן) ובהמשך תוצע גם באנדרואיד.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים לנהל אינטראקציה זה עם זה, להוביל ולהשתתף בשרשורים, ולהשפיע על משתמשים אחרים באמצעות הווידאו הנייד. ההבדל מענקית כמו יוטיוב למשל, הוא שב-hoop זה מעין ניוז פיד של סרטונים בלבד, כאשר כל התקשורת היא בעזרת וידאו - ללא טקסט או תגובות אחרות. משתמש מעלה וידאו, והשאר עונים לו גם כן בווידאו.

hoop הוקמה ב-2015. מנכ"ל החברה הוא יונה קולינס, מנהל התפעול הוא ירדן מדיצ'י ומנהל הקריאייטיב הוא אסף קאשי. החברה מעסיקה 12 עובדים בישראל, והמודל העסקי שלה ישלב כלים שיווקיים-פרסומיים שיאפשרו למותגים להפיץ קמפיינים באפליקציה. המודל של החברה יאפשר כלים ליצירת קמפיינים ולהגעה לתפוצה רחבה יותר.

הרעיון לאפליקציה נולד בתקופה שאתגר דלי הקרח היה בשיאו. היזמים הבינו שאם אותו האתגר היה הופך למשותף ומקבל במה אחת מרכזית, התופעה הייתה הופכת לעצומה הרבה יותר מאשר סרטונים בודדים שכל אחד העלה דרך הפרופיל שלו בפייסבוק.

לדברי המנכ"ל קולינס, "סרטוני הווידאו של hoop מלכדים אנשים והם מהנים הרבה יותר מאשר סרטונים שנוצרו על-ידי אדם אחד בלבד. אנחנו הופכים את הווידאו הנייד לפעילות חברתית חובקת עולם שבה כל אחד יכול לזכות בבמה וליהנות מקהל רחב יותר".