מאור יפרוש מתפקיד יו"ר התעשייה האווירית בספטמבר הקרוב

עפ"י הערכות של גורמים המעורבים בנושא, התפטרותו של יעלון מסוף השבוע שעבר ואובדן התמיכה בו מכיוון הקריה האיצו אצל מאור את ההחלטה לפרוש מתפקידו בתעשייה האווירית

רפי מאור / צילום: תמר מצפי
רפי מאור / צילום: תמר מצפי

אפקט ההתפטרות של שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון מגיע גם לתעשייה האווירית: יו"ר התע"א, רפי מאור, הודיע לרשות החברות הממשלתיות כי אין בכוונתו להמשיך לתקופת כהונה נוספת בתפקידו - ויפרוש באמצע חודש ספטמבר הקרוב. את ההודעה לרשות החברות העביר מאור באמצעות עורך דינו, שמוליק קסוטו.

מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, פתח בשנה האחרונה במהלך להדחת מאור מתפקידו ואף ערך לו שימוע לפני פיטורים. יוגב ביסס את ההחלטה להדיח את מאור מתפקידו בממצאי דוח מיוחד המצביע על ליקויים מהותיים בתפקודו, לכאורה. הממצאים כוללים בין השאר נסיעות רבות של מאור לחו"ל, התנהלות החברה במהלך הפריימריז בליכוד, הרעה במצב הכספי של החברה והימנעותו של מאור מנקיטת מהלכים הכרחיים- נוכח המצב. מאור טען בעבר בתגובתו לטענותיו של יוגב כי מדובר ב"רדיפה אישית".

במכתב ששיגר מנהל רשות החברות, יוגב, לראש הממשלה ולשר האוצר ובו הודיע להם על פרישתו הצפויה של מאור, צוין כי בעקבות הפרישה - אין בכוונת רשות החברות להמשיך בהליך שנועד להוביל לסיום כהונתו.

יש לציין כי במהלך החודשים האחרונים זכה מאור לגיבוי מצד שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון. על-פי הערכות של גורמים המעורבים בנושא, התפטרותו של יעלון מסוף השבוע שעבר, ואובדן התמיכה בו מכיוון הקריה, האיצו אצל מאור את ההחלטה לפרוש מתפקידו בתעשייה האווירית.