רוצים לדעת מי ייבחר לנשיאות בארה"ב? שוק המניות יגלה לכם

דניאל קליפטון מחברת Strategas Research Partners, טוען כי מדד ה-S&P חזה באופן מוצלח למדי את המנצח בבחירות לנשיאות ב-19 מתוך 22 הבחירות האחרונות

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

המרוץ לנשיאות ארה"ב צובר תאוצה ובסוף השבוע דונלד טראמפ הפך באופן רשמי למועמד של המפלגה הרפובליקאית. כעת, כולם עסוקים בשאלה האם טראמפ יכול להוביל את הרפובליקאים למהפך ולנצח בבחירות או אולי המפלגה הדמוקרטית תצליח לשמור על כס הנשיאות? חברת מחקר אמריקאית טוענת כי שוק המניות יכול לנבא באופן מוצלח למדי מי יהפוך לנשיא ארה"ב.

 דניאל קליפטון מחברת Strategas Research Partners, טוען כי מדד ה-S&P חזה באופן מוצלח למדי את המנצח בבחירות לנשיאות ב-19 מתוך 22 הבחירות האחרונות.

קליפטון מסביר כי התחזית הזו פשוטה מאוד: אם מדד ה-S&P עולה ב-3 החודשים שלפני הבחירות, המפלגה הקיימת מנצחת. אם מדד הבנצ'מרק האמריקאי יורד במהלך תקופה זו, המפלגה היריבה תזכה בבחירות. כך למשל, אם הילרי קלינטון תעמוד בראש המפלגה הדמוקרטית ותתמודד מול טראמפ בבחירות לנשיאות, היא תנצח אם שוק המניות יעלה בין ה-8 באוגוסט ל-8 בנובמבר.

קליפטון מציין עובדה נוספת והיא ששוק המניות זינק בחדות ב-2 מערכות בחירות שבהן מפלגה אחת זכתה לכהונה שלישית בבית הלבן. לדבריו, מדד ה-S&P עלה ב-30% ו-27% בהתאמה בשנה שלאחר בחירתו של הארי טרומן ב-1948 ולאחר בחירתו של ג'ורג' בוש האב ב-1988. "לפעמים השטן שאתה מכיר עדיף על שטן שאינך מכיר", מציין קליפטון.