אופרה ווינפרי במטבח: ביקשה רישום סימן מסחרי למוצרים קולינריים

הבקשות כוללות מגוון רחב - מחומרי גלם ועד ארוחות לחיות מחמד ■ לא ברור אם מותגי המזון שלה יהיו שיתוף-פעולה עם חברת שומרי משקל, שהיא מחזיקה 10% ממנה

אופרה ווינפרי, מכרה את הפנטהאוז במנהטן  / צילום: רויטרס
אופרה ווינפרי, מכרה את הפנטהאוז במנהטן / צילום: רויטרס

האימפריה של אופרה ווינפרי עומדת לספח לעצמה טריטוריה חדשה: המטבח. טייקון המדיה הגישה בקשות לרישום סימן מסחרי עבור מגוון מרשים של מוצרים קולינריים, שיהפכו לחלק ממותג בשם "המטבח של אופרה". לא ידוע מתי יושק המותג.

הבקשות שהוגשו למשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב מצביעות על תוכנית שאפתנית מאוד לרשימת המוצרים שייכללו במזווה של ווינפרי. אך ייתכן גם שצוות המשפטנים שלה פשוט מבקש לשמור על הזכויות לגבי כל מוצרי המזון שלהערכתו עשויה ווינפרי להחליט לייצר.

מותג המזון של וינפרי מכוון לכלול הכול. החל במרכיבים ספציפיים, תבלינים, שקדים ושמן זית - וכלה במנות שלמות, כגון סלטים ירוקים, מנות קינוח ומתאבנים בשריים לכלבים.

ווינפרי אינה שחקנית חדשה בעולם המזון והמשקה. שותפותה עם Teavana כללה את "הצא'י של אופרה", שהרווחים ממנו הגיעו לקרן האקדמיה למנהיגות של אופרה ווינפרי.

בנוסף לכך, חשיפה דומה של מסמכי רישום של סימן מסחרי שביצע ניו-יורק פוסט ב-2012 המחישה את כניסתה של המארחת הטלוויזיונית לתחום המזון באמצעות מותגים כגון "המוצרים האורגניים של אופרה", "הקטיף של אופרה" ו"החווה של אופרה", שכללו מוצרי מזון וכן שירותים חקלאיים ושירותי קייטרינג.

ניתן לצפות ל"אפקט אופרה" מסוים על כל מוצר מזון שייקשר בשמה. הופעות בתוכנית האירוח של ווינפרי חוללו פלאים עבור מוצריהן של חברות אחרות. אתר האינטרנט של מחטבי הגוף Panx, למשל, קרס לאחר שהוצף במבקרים שראו אותה מחזיקה את המוצר החדש של החברה.

"המטבח של אופרה" מעניין במיוחד לאור שותפותה של ווינפרי עם החברה הבינלאומית שומרי משקל, שבה היא מכהנת כחברה במועצת המנהלים וכיועצת ואף מחזיקה בחלק מהמניות. עתה נותר לגלות אם מותגי המזון של ווינפרי ישקפו את קשריה עם חברת הדיאטות.