רנו משיקה בישראל מיזם לאיתור טכנולוגיות רכב מתקדמות

המיזם ינוהל בשיתוף עם המכון לחדשנות תחבורתית באוניברסיטת ת"א וקבוצת "קרסו"

יצרנית הצרפתית רנו השיקה היום (ב') בישראל מיזם חדש לקידום חדשנות טכנולוגית בשיתוף עם המכון לחדשנות תחבורתית באוניברסיטת תל-אביב. במיזם שותפה גם קבוצת קרסו, יבואנית רנו לישראל, ומנהלת תחליפי הדלק במשרד ראש הממשלה.

המיזם נחנך בנוכחות משלחת של בכירים מחברת רנו העולמית ומטרתו לאתר ולעקוב אחרי הפעילות של חברות סטארט-אפ וחברות ישראליות מבוססות בתחום התחבורה החכמה. היישומים ייבחנו, בין השאר, על המכוניות החשמליות העירוניות מבית רנו.

בשבועות הקרובים צפוי המכון לחדשנות להוציא "קול קורא" ליזמים ולסטארט-אפים כחול לבן שמעוניינים לבחון את הטכנולוגיות שלהם ברכבים החשמליים של רנו. ההצעות שיתקבלו יבחנו על ידי צוות שיפוט שיורכב מכל הגורמים המעורבים במיזם. במהלך המיזם, ייעשה שימוש בארץ במכוניות חשמליות מדגם רנו "זואי" ו"טוויזי". יצוין כי רנו בוחנת כיום גם את האפשרות לקחת חלק במיזם ניסוי מוניות חשמליות באילת ובערים נוספות, שאותו מקדם משרד ראש הממשלה.

 

מנכ"ל קרסו מוטורס, איציק וייץ מסר כי "מיזם זה, השני מסוגו בעולם, הינו הוכחה נוספת לתפקיד החשוב של מדינת ישראל בתחום החדשנות בכלל והחדשנות הטכנולוגית בפרט. התרומה המשמעותית של ענף ההייטק הישראלי לעיצוב הדור הבא של עולם הרכב והתחבורה וההכרה וההערכה הבין-לאומית לה זוכה ישראל הם נכס חשוב בהתמודדות של ענף התחבורה עם אתגרי העתיד שאיתם יצטרך להתמודד".

יצוין כי לאחרונה מגלה תעשיית הרכב הבין לאומית עניין גובר בטכנולוגיות האוטומוטיביות, שמפותחות בישראל. ג'נרל מוטורס הודיעה לאחרונה כי בכוונתה להגדיל פי שלושה את מספר המועסקים במרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל ולהפוך אותו למוקד למו"פ בתחום הרכב האוטונומי. גם וולבו והונדה נמצאות כיום במגעים מתקדמים לקראת הקמת נציגות מקומית לאיתור מיזמים וטכנולוגיות רכב מתקדמות, עם אופציה להשקעה.