ענבל אור תפנה את הדירה בגבעתייים עד 15 באוגוסט

המחוזי: אור תשלם לכונס הנכסים 10,800 שקל - ותוכל להתגורר בדירה ברחוב הל"ה 52 בגבעתיים עוד חודשיים ■ ביהמ"ש קיבל את בקשת אור, בין היתר מ"טעמים הומניים"

ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS
ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, פסק אתמול (ד') כי ענבל אור תפנה באופן סופי את דירת מגוריה ברחוב הל"ה 52 בגבעתיים עד 15 באוגוסט השנה, בכפוף לתשלום שני חודשי שכירות נוספים בסך 10,800 שקל לכונס הנכסים, עו"ד איתן ארז.

אורנשטיין חייב את אור להפקיד אצל עו"ד ארז עד -21 ביוני תשלום דמי שימוש בסך של 10,800 שקל.

בית המשפט קיבל את עמדת הכנ"ר כי יש לקבל את עמדת המשיבה ענבל אור, המיוצגת בידי עו"ד אילן בומבך. לפי עמדה זו, מטעמים הומניים יש מקום להאריך את מועד הפינוי של אור ולאפשר לה ולילדיה להמשיך להתגורר בנכס, בהינתן גם כי מדובר בתקופה קצרה.

בסוף מאי דחה בית המשפט העליון את ערעורה של אור וקבע כי עליה לפנות את הדירה בגבעתיים ב-15 ביוני. החלטת העליון ניתנה במסגרת ערעור שהגישה אור על החלטתו של השופט אורנשטיין, לקבל את עמדת המפרק הזמני לקבוצת החברות שבבעלות אור, עו"ד ארז, לפיה הדירה אינה שייכת לאור אלא לאחת החברות שבפירוק, חברת אליענה אור מקבוצת אור סיטי נדל"ן, ואור פלשה אל הדירה. במסגרת הערעור ביקשה אור מבית המשפט העליון לעכב את פינוי הדירה עד להכרעה בערעורה.

שופט העליון ניל הנדל דחה את הבקשה כאמור וקבע כי סיכויי הערעור של אור על ההחלטה לפנותה מהדירה אינם גבוהים דיים באופן המצדיק עיכוב ביצוע. "מעיון בהחלטה עולה כי היא מתבססת בעיקרה על קביעות עובדות ומהימנות", כתב הנדל, וציין כי "נקבע כי זכויות הבעלות בדירה מוקנות לחברה ולא לענבל אור, כפי שעולה מרישום המקרקעין וממסמכים נוספים - לרבות כאלה שהמבקשת חתומה עליהם כנציגת החברה".