הדס מוזס חוגגת יום הולדת, אוריאל לין מפרגן לגדעון פישר

וגם: שאול בשיא שולח לרוסיה חצי מיליארד חרקים טורפים לפיתוח החקלאות

ירון ליכטנשטיין, הדס מוזס ליכטנשטיין /  צילום: אור גפן
ירון ליכטנשטיין, הדס מוזס ליכטנשטיין / צילום: אור גפן

גיאולוגיה מבית אבא

על הרפתקאות האדריכלים בדרך לאקרשטיין

יותר מ-20 אדריכלים בולטים ביקרו בשבוע שעבר במפעל אקרשטיין באזור התעשייה צ.ח.ר כדי לראות את קו הייצור החדש של החברה, של בטון אדריכלי דק דופן UHPC, עם תכונות קרובות יותר לפלדה מאשר לבטון. לדברי אקרשטיין, הוא עתיד לעשות מהפכה בשוק החיפויים והריצופים בישראל.

בצד המארחים היו שם רוני רופ, סמנכ"ל הקמעונאות של אקרשטיין ואחיו של החזאי דני רופ; אדיר לוי, מנהל חטיבת הבנייה; ומרגריטה מירנוב, מנהלת קשרי האדריכלים של תחום הקמעונאות. בצד האורחים היו בין היתר עדי ומלי זכאי, נעם ופנינה רימון, רונית רובין, רון ושריתה פלד ומיקי כתר.

אבל עד שהגיעו לשם, המסע היה לא פשוט. בגלל החום הכבד ששרר, באמצע הדרך צפונה מנוע האוטובוס רתח, ועד להתקררות המנוע בילו האדריכלים בצד הדרך בחברותא מתחת לעץ זית, שם רופ, בנו של הגיאולוג המוערך אלן רופ ז"ל, שוחח איתם ארוכות על חדשנות החברה, אבנים ומה שביניהם.

מלי ועדי זכאי, רוני רופ / צילום: אבי ששון
 מלי ועדי זכאי, רוני רופ / צילום: אבי ששון

אוריאל לין מפרגן לחבר גדעון פישר

וקונה את ספרו, שערך השופט בדימוס אליהו וינוגרד

שבוע הספר החל לפני 5 ימים, וגם בקהילה העסקית מצוינים אירועים בהקשר הזה. עו"ד גדעון פישר ערך השקה לספרו "בוררות בעולם העסקי", אותו ערך נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד.

חברו של פישר, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיע לאירוע ואמר כי "המתנה הכי טובה שאפשר להעניק לחבר היא ללכת ולקנות את ספרו בחנויות הספרים".

לין הוסיף ואמר: "לא שואלים את הכותב האם אפשר לקבל עותק, אלא קונים במחיר מלא. לא משום שהוא חבר שלכם, אלא מכיוון שבספר תגלו עליו הרבה דברים שאינכם יודעים, למרות החברות הקרובה".

לאירוע, שנערך בקומה ה-49 במגדלי עזריאלי בתל-אביב תחת הכותרת "מרימים מסך מעל עולם הבוררות", הגיעו עשרות אנשי עסקים, ובמהלכו הועברה הרצאה של מבקר הקולנוע גידי אורשר על הליכי הבוררות בקולנוע ובטלוויזיה.

בין האורחים היו גם השמאי הממשלתי, טל אלדרוטי; חברי הכנסת נורית קורן ועודד פורר; ארז מלצר, יו"ר הדסה; האלוף במיל' אורן שחור, יו"ר ICC ישראל; שופטת המחוזי בדימוס, נורית אחיטוב; יהודה משי זהב; הרב יעקב גלויברמן; אוהד דנוס, יו"ר שמאי המקרקעין; רו"ח שלי זיכלינסקי; עו"ד דפנה פישר; פרופ' מיכל אלברשטיין; עו"ד גד נשיץ; ופרופ' עמנואל גרוס.

אורן שחור, אוריאל לין, גדעון ודפנה פישר /  צילום: גיל ארצי
 אורן שחור, אוריאל לין, גדעון ודפנה פישר / צילום: גיל ארצי

ביטחון בעסקים

פיני כהן, יו"ר קרן נוי ולשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל: כדאי לשלב אנשי עסקים בדיון בסוגיות ביטחון

בסוף השבוע ערך המכון למחקרי ביטחון לאומי, ה-INSS, אירוע לחבר הנאמנים הישראלי בראשות פיני כהן. חבר הנאמנים נוסד לפני שנתיים, ושותפים בו עשרות תומכים, לצד תמיכת ידידי המכון בעולם.

כהן, יו"ר קרן נוי ולשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר שם כי "המכון פועל להעמקת השיח הציבורי בסוגיות ביטחון לאומי, אך חשוב ונחוץ גם שיג ושיח עם המגזר העסקי, שיכול להעניק זווית ראייה נוספת של בכירי המשק והכלכלה ולהוסיף למחקר משוב חיוני נוסף".

באי האירוע האזינו לסקירה של יורם כהן, ראש השב"כ היוצא, שזו הייתה לו הופעתו הראשונה מאז סיום תפקידו. ולאחריו התקיים דיון ופאנל של חוקרי המכון, שעסק בנושא הפלסטיני, אשר נוהל על-ידי האלוף במיל' וראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין.

בין משתפי המפגש היו גם יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי; השר לשעבר גדעון סער וגאולה אבן-סער; רונן בראל, יו"ר ארנסט אנד יאנג; משה וידמן, יו"ר בנק מזרחי-טפחות; אלי גלמן, מנכ"ל אמדוקס; שמוליק מיתר; גדעון ארגוב; ודורון לבנת.

פיני כהן, יאיר סרוסי, ידלין /  צילום: חן גלילי
 פיני כהן, יאיר סרוסי, ידלין / צילום: חן גלילי

ההפתעה של מוזס הבת

הדס מוזס חגגה יום הולדת; מיכאל שטראוס ומשה אדרי לא החמיצו

מאות פעילים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בישראל הגיעו במוצאי שבת לבאר "לוסט פאנדה" באבן גבירול, כדי לחגוג יום הולדת להדס מוזס-ליכטנשטיין, מנהלת הפיתוח העסקי הבינלאומי של סוכנות התוכן ADD ובתו של נוני מוזס, מו"ל העיתון "ידיעות אחרונות".

היו שם האב נוני; בן זוגה, ירון ליכטנשטיין, שמנהל את ADD; משה ופנינה אדרי, השותפים הטריים בסוכנות; טל גרנות; יורם מוקדי; אתי וגבי רוטר; חיים סלוצקי; אבי בן-טל; אבי בר; מיכל גרייבסקי; שי נשר; איילה חסון; שרון ומודי כידון; מנכ"ל אדלר-חומסקי, אמיר גיא; מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, יוסי לובטון; מיכאל שטראוס; רני והילה רהב; מנכ"ל ענני תקשורת, שרון למברגר; גיל מנקין ואשתו אופירה אסייג; בבו קובו ומירי בוהדנה; אביב גפן ואשתו שני פרידן; ורמי קליינשטיין. 

לפני שנה וחצי התערבה מוזס-ליכטנשטיין בעימות בין אביה לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לאחר שהאחרון אמר במהלך מערכת הבחירות האחרונה כי מו"ל "ידיעות" עומד מאחורי ההתקפות נגדו, כתבה מוזס-ליכטנשטיין: "אם ראש הממשלה עסוק כל היום רק בלהכפיש את אבא שלי, מאוד עצוב לחשוב במה הוא לא מתעסק!!! איפה מתחילים - חינוך, דיור, רווחה, בריאות והאיראנים. או האיראנים, לפתע הם ודאע"ש הפכו לבעיה זניחה וקטנה, כאילו שלא הייתה מלחמה לפני פחות משנה, כאילו שאין מלחמה עכשיו, וכאילו שאין רעב במדינה. לא - מה שביבי נתניהו עסוק בו הוא נוני מוזס".

ירון ליכטנשטיין, הדס מוזס ליכטנשטיין / צילום: אור גפן
 ירון ליכטנשטיין, הדס מוזס ליכטנשטיין / צילום: אור גפן

בשיא ג'וניור נהנה מפירות החרם על רוסיה

שאול בשיא שולח לרוסיה חצי מיליארד חרקים טורפים לפיתוח החקלאות

יונתן בשיא זכור לרבים כמי שהיה לפני עשור ראש מנהלת ההתנתקות, במסגרת פינוי גוש קטיף. בשוק ההון המקומי הוא מוכר בהיותו יו"ר של שתי חברות בורסאיות - חברת פירות ההדר מהדרין, שנסחרת בבורסה לפי שווי של 460 מיליון שקל, לאחר שבשנה האחרונה היא איבדה כ-5% משוויה; וחברת מיטרוניקס, שנסחרת לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה בקרוב ל-20% בשנה האחרונה.

בנו שאול עוסק אף הוא בחקלאות ומשמש כמנכ"ל חברת ביו-בי מהקיבוץ הדתי שדה אליהו, בו נולד וגדל אביו. בימים אלה, כך נראה, בשיא הבן נהנה מפירות החרם על רוסיה, אם להשתמש בשפה המתאימה לתחום העיסוק המשפחתי. החברה בהנהלתו שיגרה לרוסיה 500 מיליון חרקים טורפים כדי לסייע בפיתוח החקלאות הרוסית העצמאית.

בעקבות החרם האירופי על אספקת תוצרת חקלאית לרוסיה, שקטע מקור מרכזי לאספקת פירות וירקות לתושבי המדינה, משקיעה רוסיה מאמצים רבים בפיתוח החקלאות המקומית, בין היתר בשילוב חברות ישראליות. ממשלת רוסיה מסייעת לחקלאיה בהקמת חממות חדשות, וחלק מהמאמץ מושקע באמצעים לחיסול מזיקים בדרך טבעית, ללא רעלים, לשמירה על בריאות הצרכנים.

פה נכנסת לתמונה ביו-בי. החברה מתמחה בגידול חרקים מועילים לחקלאות, ביניהם אקריות טורפות, פרסימיליס וסבירסקי, שהוכחו כמסייעים בהדברת מזיקים בגידולי העגבניות, מלפפונים וכן בענף הוורדים. בנוסף נשלחו דבורי בומבוס, המבצעות את פעילות ההאבקה שהכרחית לגידול הירקות.

כחלק משיתוף-הפעולה מבצעת ביו-בי ניסוי בהאבקת דבורים במטעי דובדבנים בחצי האי קרים, ויש בזה מעין סגירת מעגל של סיפור מעורבותה ברוסיה. אחרי הכול, החרם האירופי על רוסיה - זה שבמידה רבה הביא לשם את החברה הישראלית - החל בעקבות כיבוש האי קרים מידי רוסיה. 

יונתן בשיא / צילום: סלפי
 יונתן בשיא / צילום: סלפי

סושי כן, רכבל לא

בנצרת עילית מחפשים משקיעים לפרויקט החדש

לרגל חגיגת יום הסושי הבינלאומי מצד רשת המסעדות האסייתיות "פרנג'ליקו" בנצרת עילית, הגיעו לשם איש העסקים ויו"ר לשכת המסחר ישראל יפן, ד"ר רוני בורנשטיין, בליווי הנספח הכלכלי לשגרירות יפן, יוקי איגרשי; והנספחת התרבותית, וואקאקו אימאטקה; לארוחה המסורתית. באירוע נכחו גם ראש העיר הטרי, רונן פלוט, ורעייתו; שגיא כהן עדות, מנהל הרשת; המסעדן הצפוני שאדי חילו; ואיש העסקים אבי בר-שדה.

ד"ר בורנשטיין, המשמש גם כנשיא חברת השיווק רקוטו דיפלומט, המייבאת בין השאר את מותג הרטבים האסייתים קיקומן, סיפר לראש העיר ולפמליה מהשגרירות על רכישת שני מפעלים בעיר נצרת מתחום התעשייה הביטחונית ועל תרבות הסושי בישראל, והזמין את אלה לתמונת "לחיים" עם סושי על רקע העיר מנוף המסעדה.

במהלך הערב סיפר ראש העיר לנספחים על העיר נצרת עילית, על תוכניותיו לחזק את התיירות ואת העסקים הקטנים בעיר ועל בניית רכבל שיחצה את העיר. הוא הציע להם להשקיע כסף בבנייתו, אך אלה הסתפקו בחיוך מנומס, וההצעה נשארה על השולחן. 

חילו, אימאטקה ובן זוגה, איגרשי, בר שדה, ופלוט ורעייתו /  צילום: עסאם סכראן
 חילו, אימאטקה ובן זוגה, איגרשי, בר שדה, ופלוט ורעייתו / צילום: עסאם סכראן