ספגטים חוזרת: תפתח 4 סניפים חדשים בהשקעה של מיליון שקל

כל סניפי רשת האוכל האיטלקי יהיו בזכיינות וייפתחו ברחוב ולא בקניונים

6 שנים אחרי שנרכשה על-ידי משפחת קקון ב-5.7 מיליון שקל, רשת המסעדות ספגטים מצהירה כי היא חוזרת למפת המסעדות ופותחת סניפים חדשים.

כשהרשת נרכשה בשעתו היא מנתה 17 סניפים, ואילו היום היא מונה 4 סניפים בלבד, שאחד מהם נפתח לאחרונה בשיכון דן אחרי שיפוץ מקיף.

היקף ההשקעה במהלך כולו מוערך במיליון שקל, והוא יכלול פרסום, בעיקר במדיה דיגיטלית. שלושת הסניפים ממוקמים בפתח-תקווה, בנתניה ובכפר יונה.

בשנות ה-90 הייתה רשת ספגטים בגדר להיט בזירה הקולינרית, והיא כבשה את לב הסועדים עם קונספט של עשרות מנות פסטה. במסגרת הקמאבק שלה תנסה הרשת לפגוע בכמה מטרות: סניפים כשרים, ספגטים קפה, שיוגשו בהם ארוחות בוקר, ובמתכונת המוכרת יותר של מסעדה שיוגשו בה מנות פסטה ופיצות. על הייעוץ הקולינרי לבניית התפריט החדש אמון השף מנה שטרום.

"בשנה האחרונה עברנו סוג של מהפך מבחינת מיתוג, תפריט חדש וגיבוש קונספט שיאפשר לנו להתרחב בצורה משמעותית", אמר מנכ"ל הרשת, שרון אדרי.

לדבריו, במהלך השנה ייפתחו כ-4 סניפים באזור רמת-השרון ובצפון הארץ. המסעדות פועלות כולן במודל של זכיינות וממוקמות ברחוב ולא בקניונים.

"אנחנו מאמינים בשכירות ריאלית שתאפשר לזכיינים להרוויח", אומר אדרי. "אם בא אלינו זכיין שרוצים לגבות ממנו 40 אלף שקל בחודש בקניון - אנחנו אומרים שזה לא מתאים. הכיוון הוא שכר דירה חודשי של כ-8,000 שקל למסעדה בשטח של 70-100 מ"ר"?.

- אם כך, אתם מכוונים לפריפריה?

"לא בהכרח. גם ברמת-השרון יש מקומות שזו השכירות שדורשים בהם. כדי שהזכיין ירוויח, השכירות צריכה להיות 6%-7% מהמחזור - לא מעבר. 10% שמבקשים בקניונים זה לא ריאלי".

- מכאן שהמחזורים מגיעים ל-400-500 אלף שקל לפי התחזיות?

"מעבר לזה".

- אתם נכנסים לשוק שהוא רווי שחקנים ומתחרים. יש מקום לעוד רשת?

"אני מסכים שהשוק עמוס, אבל יש מקום לאוכל איטלקי טרי ואיכותי. בשוק של היום כל אחד הוא מתחרה: בתי קפה של הרשתות השונות זלגו למזון איטלקי, אבל רובן לא מציעות פסטות ורטבים שהם מכינים לבד. הם זלגו לתחום המסעדות, ואנחנו זולגים אליהם עם קונספט בתי הקפה - כמענה לביקוש שזיהינו לארוחות בוקר איכותיות. גם פה נשמור על הזווית האיטלקית".