צעיר ניסה לחטוף נשק משוטר: "ניסיתי להתנקש בטראמפ"

מייקל סטיבן סנדפורד הגיע לכנס תמיכה במועמד הרפובליקני בלאס וגאס, ונעצר לאחר שאחז בקת האקדח של השוטר ■ בתוך כך, סקר חדש מראה כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-7%

דונלד טראמפ / צילום: בלומברג
דונלד טראמפ / צילום: בלומברג

מייקל סטיבן סנדפורד בן ה-19 הודה כי תכנן להתנקש בחייו של המועמד הרפובליקני המסתמן בבחירות לנשיאות ארצות-הברית, דונלד טראמפ, במהלך עצרת תמיכה שנערכה בסוף השבוע האחרון בלאס וגאס - כך מסר איש כוחות הביטחון בדוח משטרה שהוגש כחלק מכתב אישום נגד סנדפורד בבית המשפט בנבאדה.

סנדפורד נעצר בזמן העצרת, שנערכה באחד המלונות המפורסמים בעיר, לאחר שניסה לחטוף נשק משוטר שלא היה במדים. על פי דברי איש כוחות הביטחון, הוא הגיע לשוטר ואמר כי הוא מעוניין לקבל חתימה מטראמפ. לאחר מכן, הוא אחז בקת האקדח בניסיון לחטוף אותו, אך נעצר טרם הצליח במשימתו.

על פי דוח המשטרה, סנדפורד אמר לכוחות הביטחון שעצרו אותו כי נסע מקליפורניה כדי להתנקש בחייו של טראמפ, ואף נכח במטווח יום לפני האירוע כדי ללמוד כיצד להשתמש באקדח. "סנדפורד טען כי הוא מתכנן לרצוח את טראמפ כבר שנה, אך החליט לפעול כעת מכיוון שהרגיש בטוח בכוונתו" נכתב.

עוד נמסר בדוח המשטרה כי ברשותו של סנדפורד היה רישיון נהיגה בריטי, והוא טען כי הוא נמצא בארצות-הברית כבר שנה וחצי. בדוח לא נכתב מהי אזרחותו של סנדפורד, אך נטען כי הוא התגורר בעיר הובוקן שבניו-ג'רזי לאחר שהגיע לארצות-הברית. הוא הואשם במעשה אלימות.

בתוך כך, סקר ארצי חדש שפורסם באתר פוליטיקו מראה כי המועמדת הדמוקרטית המסתמנת הילארי קלינטון מובילה על טראמפ ב-7% תמיכה. לפי הסקר, קלינטון זוכה ל-47% תמיכה בעוד טראמפ זוכה ב-40% בלבד. כמו כן, 5% מהנשאלים אמרו כי יתמכו במועמד שלישי, אם יהיה כזה, ו-6% טענו כי טרם החליטו כיצד יצביעו בבחירות שיערכו ב-8 בנובמבר.

הסקר נערך מעט אחרי הפיגוע במועדון באורלנדו שבו נהרגו 49 בני אדם, שלאחריו חזר טראמפ על קריאתו לעצור זמנית כניסת מהגרים מוסלמים ואף אמר כי ארצות-הברית צריכה לשקול לערוך פרופיילינג (ייחוס מסוכנות על בסיס השתייכות לקבוצה מסוימת) גזעי. 70% מהנשאלים טענו כי הם מתנגדים לאיסור כניסת מוסלמים, בעוד 21% תמכו ברעיון. הסקר מצביע על כך שאזרחי המדינה לא התרשמו מכך שגישתו של טראמפ תפתור את איום הטרור