ניר וגלי מגיעים לפרסומות: ייצרו סדרת פרסומות לדואר

ההתקשרות עם הצמד, המזוהה עם מערכוני רשת וסדרה ב"ארץ נהדרת", היא לשנתיים ■ סמנכ"לית הדואר: "לא רצינו השקעה גרנדיוזית, והתוכן עושה עבודה של פרזנטור"

מתוך הקמפיין לדואר / איור: סטודיו ניר וגלי
מתוך הקמפיין לדואר / איור: סטודיו ניר וגלי

לאחר משבר עסקי קשה ושנתיים של שתיקה תקשורתית, דואר ישראל חוזר לתקשר עם הצרכנים. ל"גלובס" נודע כי באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב יצרו והפיקו ניר וגלי - המזוהים עם מערכוני רשת וסדרה ב"ארץ נהדרת" - שפה תקשורתית שבה מככבים חפצים מדברים. השניים יצרו עבור הדואר סרטים בכיכובו של דורי, דמות מאוירת שתציג בכל פעם שירות אחר של הדואר.

ההתקשרות עם ניר וגלי היא למשך שנתיים. הקו הפרסומי החדש הוצג היום (ג') בפני מנהלי סניפי הדואר וצפוי לעלות לאוויר בקרוב.

הדואר היה בעבר מפרסם גדול יחסית ואף העלה סרטונים מושקעים בכיכובם של צמד הקומיקאים אלי ומריאנו, אך בשנים האחרונות הוא נקלע למשבר חמור שהביא עמו תוכנית הבראה כואבת, לרבות פיטורי עובדים. בדואר העדיפו בכל הזמן הזה לשמור על דממה תקשורתית - למעט פרסום נקודתי ברדיו כשהיה בכך הכרח.

"כחברה שמחלימה מתוכנית הבראה לא רצינו להיכנס להשקעות גרנדיוזיות, וההשקעה במהלכים עם פרזנטורים היא עצומה", אמרה בשמת שדה, סמנכ"לית השיווק של דואר ישראל. "אנחנו בקצה של תהליך ארוך, אבל עשינו כברת דרך כדי לשפר את השירות, והגיע הזמן לספר את זה לצרכן. היה לנו חשוב מצד אחד לא להיכנס להשקעות גדולות, ומצד שני לא רצינו לעשות רק 'דבר המפרסם'. הפתרון של ניר וגלי מושלם לצורך זה, כי זו הפקה זולה יחסית - אנחנו משלמים להם לפי סרט - אבל התוכן עושה את העבודה של פרזנטור".

ניר וגלי מזוהים מאוד עם קו מסוים, ובמסגרת העבודה מול הדואר ומשרד הפרסום ניתן להם הרבה חופש פעולה: "הגדרנו שאנחנו רוצים קריאייטיב שמטרתו להגיד 'יש לנו שירותים חדשים - הנה הדברים שהיינו רוצים להגיד'. הם בנו גבר נחמד שקוראים לו דורי, ויש לו אוסף תחביבים שמתממשקים עם הדואר".

שדה מאמינה שהפעילויות השיווקיות והשינויים שעבר הדואר יביאו להגברת השימוש בשירותיו, אם הצרכן ישתכנע שאכן התחולל שינוי. "יש גידול של 40% בכל חודש בכמות החבילות שמגיעה יחסית לתקופה המקבילה. חווינו משבר עצום שנבע משני צירים: המעבר ממעטפות לחבילות שהשפיע דרמטית על בתי דואר בכל העולם - גם בארצות מסודרות מאיתנו כמו גרמניה, שלא הבינו כמה מהר השינוי הזה קורה - וציר המשבר של תוכנית ההבראה. אנחנו אחרי כל זה, יש אנשים מגויסים עם אור בעיניים שרוצים בכל לבם להחזיר את אמון הציבור".