שי אבני וחברת קול 2 ני"ע בע"מ מואשמים בהונאת משקיעים

אבני נאשם בביצוע מעל 2,000 עסקאות עצמיות שהניבו לו רווח של כ-340 אלף שקל ■ בין העבירות המיוחסות לו: גניבה בידי מורשה והשפעה בתרמית על שערי ני"ע

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

הוגש כתב אישום נגד שי אבני בגין הונאת משקיעים בשוק ההון. פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (ה') כתב אישום נגד שי אבני וחברת קול 2 ניירות ערך בע"מ שבבעלותו. כתב האישום מייחס לאבני ולחברה עבירות גניבה בידי מורשה והשפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך. בנוסף מיוחסות לאבני עבירות קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניהול תיקים ללא רישיון ומשיכת צ'קים ללא כיסוי.

על-פי כתב האישום, בין השנים 2014-2012 פנה אבני ל-17 משקיעים שונים, הציג את עצמו בפניהם כבעל מומחיות וניסיון בשוק ההון, והציע לנהל את השקעותיהם תמורת חלוקה ברווחים.

לפי האישום, לחלק מן המשקיעים הבטיח אבני כי במקרה שיהיו הפסדים בתיק, הם יכוסו על-ידו, ולחלקם הוא אף נתן צ'קים ללא כיסוי שנועדו להבטיח את התחייבויותיו כלפיהם.

לפי כתב האישום, לאחר שהמשקיעים נתנו לאבני את ההרשאה לפעול בחשבונותיהם, הוא החל לבצע עסקאות עצמיות בין חשבונותיו לבין חשבונות המשקיעים, באופן שיצר רווח לחשבונות של אבני על חשבון המשקיעים.

בסך-הכול מואשם אבני בכך שביצע למעלה מ-2,000 עסקאות שהניבו לו רווח של כ-340 אלף שקל.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד עידן שורץ ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ונחקר על-ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.