נמל התעופה באיסטנבול שב לפעילות במתכונת כמעט מלאה

בבוקר שב נמל התעופה לפעילות חלקית, אחרי שהושבת למשך הלילה בעקבות פיגוע הטרור אמש ■ הצפי הוא שעד שעות הערב יחזור השדה לפעילות מלאה

נמל התעופה באיסטנבול שבטורקיה שב אחה"צ (ד') לפעילות במתכונת כמעט מלאה, למעט כמה עיכובים בטיסות. הבוקר הוא שב לפעילות חלקית, אחרי שהושבת למשך הלילה בעקבות פיגוע הטרור אמש. הצפי הוא שעד שעות הערב יחזור השדה לפעילות מלאה.

טיסת הבוקר שאמורה הייתה לצאת ב-09:25 משדה התעופה אטאטורק לתל-אביב בוטלה (טיסה שמספרה TK784). טיסה שאמורה להמריא בשעה 12:05 בצהריים לתל-אביב ועליה 175 נוסעים בשלב זה תצא כמתוכנן ותנחת בשעה 14:30 בנתב"ג (טיסה שמספרה TK794). 

כ-130 ישראלים המתינו הבוקר בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול לחידוש הטיסות ארצה, כך עדכנה חברת התעופה טורקיש איירליינס. 70 מתוכם הגיעו אמש (ג') בטיסה מקופנהגן, 30 נוסעים נוספים הגיעו בטיסה מקישינב, ועוד כ-40 איש הגיעו מטיסות מיעדים שונים. הנוסעים מקופנהגן אמורים היו להמריא לתל-אביב בטיסה שתצא בשעה 12:00 מאיסטנבול.

עוד מעדכנת טורקיש איירליינס כי 3 מתוך 9 הטיסות היומיות בקו איסטנבול-תל-אביב בוטלו, וכי נוסעיהן יועלו בהמשך היום על טיסות אחרות של החברה. 

בחברת התעופה הטורקית פגסוס, המפעילה 4 טיסות יומית בקווים לטורקיה (איסטנבול ואנטליה), הפעילות נמשכת כסדרה. שתי טיסות מאיסטנבול נחתו במהלך הלילה, וטיסות הבוקר המריאו גם הן. פגסוס נוחתת בנמלת התעופה סביחה גקצ'ן באיסטנבול ולא בנמל התעופה אטאטורק. 

81 אלף נוסעים בחודש 

בחודש מאי האחרון תנועת הנוסעים מישראל באמצעות טורקיש איירליינס עמדה על כמעט 81 אלף נוסעים, כשהחברה הטורקית ממוקמת שנייה אחרי אל-על בהיקף הנוסעים מתל-אביב - עיקרם המכריע ממשיכים מאיסטנבול ליעדים שונים בעולם. מתחילת השנה טסו דרך חברת התעופה הלאומית של טורקיה 356 אלף נוסעים מתל-אביב - עלייה של כמעט 16% בהיקף הנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

חברת תעופה טורקית אחרת שפועלת בישראל היא כאמור פגסוס, ודרכה טסו מתחילת השנה יותר מ-143 אלף נוסעים מתל-אביב. 

בסיכום פעילות רשות שדות התעופה לחודש מאי עולה כי טורקיה היא המדינה הראשונה אליה נוסעים מישראל - כאמור לרוב בטיסות המשך; אחריה ממוקמת ארה"ב; ואחריה גרמניה, צרפת ואיטליה.

רונן קרסו, סמנכ"ל איסתא, מנמק את הפופולריות העצומה של טורקיש איירליינס בקרב ישראלים במחירים התחרותיים שהיא מציעה. "טיסות טורקיש זולות באופו משמעותי מטיסות החברות הזרות האחרות, לפעמים בשיעורים של 30%-40%. בנוסף, לטורקיש יש היצע טיסות גדול עם 9 טיסות יומיות, כך שטיסות ההמשך ליעדים בעולם הן נוחות". 

כל הנתונים הללו תקפים עוד לפני חתימת ההסכם עם טורקיה - מה שלפני גורמים בענף התיירות אמור להוביל לגידול, הדרגתי אמנם, של תנועת הנוסעים הישראלים חזרה לנופש בטורקיה. יש להניח כי הפיגוע אמש ידיר את רגלי הישראלים מנופש מפנק ככל שיהיה בטורקיה וימחק אותה שוב ממפת התיירות, לפחות לנופשים הישראלים בקיץ הקרוב.