מקאן ת"א זכה בתקציב הדיגיטל של לוריאל בהיקף 6 מיליון שקל

מקאן זכה גם בתקציב המדיה וגם בתקציב הקריאייטיב של לוריאל, מול TMF וגיתם שהתמודדו מולו בשלב הגמר

עמית משיח והכוורת שלו במקאן תל-אביב יכולים לרשום לעצמם עוד וי גדול. ל"גלובס" נודע כי מקאן זכה במכרזי הדיגיטל של לוריאל - אחד ממכרזי הדיגיטל החשובים של השנה האחרונה.

כפי שנחשף ב"גלובס", בשבועות האחרונים יצאה לוריאל במכרז-בזק על תקציבי הדיגיטל שלה. החברה ניהלה במקביל מכרז דיגיטל קריאייטיב ומכרז דיגיטל מדיה, שהיקפם המשותף עומד על כ-6 מיליון שקל.

חברת לוריאל תומכת פרסומית ב-14 מותגים. בכל הקשור במדיה המסורתית, מערך הפרסום שלה יציב ומונה את משרדי הפרסום מקאן תל-אביב, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל. המדיה מנוהלת באמצעות יוניברסל מקאן, שזכתה בו שוב ושוב בהתמודדויות מול חברות המדיה של המשרדים האחרים - TMF של גיתם וזניט של פובליסיס.

בתחום הדיגיטל התנהלה לוריאל באופן אחר והחזיקה ספקים רבים בכל תחום, לרבות התקשרויות אד-הוק של פרויקטים. אך נראה כי בשל השינויים בשוק, החלק היחסי ההולך וגדל של הדיגיטל בעוגת הפרסום והמורכבות שנדרשת בניהול תקציבים מסוג זה - הבינו בחברה כי כדי לייעל את העבודה יש לנהל אותה באמצעות גורם אחד או שניים. לפי תנאי המכרז, הייתה אפשרות שהקריאייטיב והמדיה יתנהלו בשתי קבוצות, אך אפשר גם שאותה קבוצה תחזיק בשני התקציבים.

התקציב עורר עניין רב בחברות פרסום ומדיה מדיסציפלינות שונות. מי שראה את המכרז ציין כי מדובר במכרז מקצועי מאוד, שמאתגר את החברות הן מבחינת מדיה והן מבחינת קריאייטיב, אך באופן הוגן ועם חשיבה לעומק.

בשלב הראשון התמודדו על התקציב כמעט כל חברות המדיה הגדולות - יוניברסל מקאן, TMF וזניט. במקביל ליוניברסל ו-TMF התמודדו מאותה קבוצה בתחום הקריאייטיב מקאן וגיתם. זאת, בנוסף לגורמים מחוץ למערך הפרסום של החברה כמו K Logic.

לשלב הגמר הגיעו שתי קבוצות: יוניברסל עם מקאן ו-TMF עם גיתם. מקורבים מספרים כי המצגות של שתי הקבוצות היו מרשימות ביותר. בתחום המדיה היה ברור כמעט מההתחלה כי יש יתרון למקאן, ואילו בתחום הקריאייטיב הייתה תחרות קשה ואנשי לוריאל התלבטו לאורך זמן ארוך.

על החשיבות שמייחסים בשתי הקבוצות לתקציב אפשר ללמוד ממי שהוביל אותם: בתחום הקריאייטיב הציגו הפיגורות הבכירות ביותר בכל משרד: נדב פרסמן מצד מקאן ועמית לבני מצד גיתם. בצד המדיה הובילו בצד של יוניברסל אופיר כהן, מנכ"ל פעילות הדיגיטל של ישראל, וגיא שמחון, המשנה למנכ"ל TMF. מי שעוד היה פעיל בהצגת האסטרטגיה הדיגיטלית של מקאן היה מאור חן, מנכ"ל מקאן דיגיטל.

זהו התקציב השני אחרי טורנדו שמקאן תל-אביב מגייס השבוע. ב-TMF ייאלצו להתנחם בפרס ניחומים: הזכייה מול מקאן במכרז אדידס שהסתיים לפני שבועות ספורים.