קרקע בראשל"צ לבניית 22 צמודי קרקע נרכשה ב-45 מיליון שקל

בעלי קרקע פרטיים חתמו על הסכם למכירת כ-6 דונם במרכז העיר לחברות נדל"ן-נדל"ן וקבוצת פליקס כהן בעבור כ-45 מ' ש' כולל מע"מ ■ בניית הפרויקט תתחיל בשנה הבאה

עסקת מכירת קרקע פרטית בראשון לציון. בעלי קרקע פרטיים חתמו על הסכם למכירת כ-6 דונם במרכז העיר, במשולש ז'בוטיסקי, לחברות נדל"ן-נדל"ן וקבוצת פליקס כהן בעבור כ-45 מיליון שקל כולל מע"מ. מדובר בקרקע פרטית עליה ניתן לבנות 22 צמודי קרקע. שווי העסקה והזכויות שעל הקרקע מגלמים שווי קרקע ליחידת דיור בשיעור כ-2.045 מיליון שקל.

הרוכשים, חברת נדל"ן נדל"ן וקבוצת פליקס כהן מקדמים כעת את הליכי הוצאת היתרי הבנייה ומתכננים להתחיל ולשווק במקום פרויקט של צמודי קרקע. בחברות צופים כי בניית הפרויקט תתחיל בשנה הבאה והאכלוס יהיה שנתיים וחצי מאוחר יותר.

הקרקע שנרכשה ממוקמת כאמור במרכז העיר, בצומת הרחובות ז'בוטינסקי, דובנוב והשחר, והייתה שייכת למשפחה ותיקה בעיר שהחזיקה בה עוד מאז המאה ה-19. מאז נרכשה הקרקע החליטה המשפחה שלא למכור עד עכשיו. סיפורה ההיסטורי של הקרקע החל עם רכישתה במאה ה 19 על ידי אהרון פפירמייסטר שנולד ברוסיה והגיע לראשון לציון בעקבות אחיו האדריכל ברוך פפירמייסטר, שנמנה עם חובבי ציון ומי שתכנן את מבנה בית הכנסת הגדול ובתים נוספים ברחבי העיר. במהלך השנים הקרקע הועברה בירושה בין הדורות, עד שהגיעה לידי משפחת לשם - ילדי הנינים של פפירמייסטר, שהחליטו על מכירתה.

פליקס כהן מבעלי חברת פליקס כהן אחזקות ציין כי "מעבר להיסטוריה המפוארת שהקרקע הזו עברה במשך 5 דורות במשפחה מתחילת ההתיישבות בראשון לציון, זוהי חלקת הקרקע האחרונה בשכונת משולש ז'בוטינסקי בעיר, האזור המבוקש והנחשב ביותר בראשון לציון. גם עסקה זו היא חלק מהאסטרטגיה של החברה לרכוש מתחמים מרכזיים באזור ראשון לציון".

נציין שמועד מכירת הקרקע על ידי הבעלים הפרטיים אינו מקרי כאשר בתקופה האחרונה, בעיקר מאז החלו מכרזי מחיר למשתכן, ערך הקרקע הפרטית האמיר. מכרזי מחיר למשתכן ש"הפקיעו" את הקרקע שמשווקת המדינה לטובת התכנית החדשה בלבד, גרמו לכך שפרויקטי נדל"ן "רגילים" לציבור הרחב יכולים להיבנות רק במסגרת רישת קרקע פרטית. בחודשים בהם פועלת התכנית מדווחים גורמים בענף הנדל"ן כי בעלי הקרקעות הפרטיות זינקו ובמקביל, בשל המחיר הגבוה שדורשים בעלים, ניתן לזהות ירידה בהיקפי ביצוע העסקאות.