מקאן, אדלר וראובני - המשרדים הבולטים השנה בתחרות האפי

המהלכים של באומן-בר-ריבנאי ליוניליוור ושל ראובני-פרידן לקרולינה למקה זכו בפרסי הצטיינות על מהלכי שיווק ארוכי-טווח ■ קמפיין YOLO של מקאן זכה בתואר קמפיין השנה

המהלכים של ברנפלקס יוניליוור ושל קרולינה למקה הם הזוכים הגדולים בתחרות האפ"י שנערכה הערב (ג'). המהלכים זכו יחד במקום הראשון בקטגוריית האפי פלטיניום הבוחנת אפקטיביות של מהלכים פרסומיים לאורך זמן של 3-5 שנים. הקמפיין של ברנפלקס עלה באמצעות באומן-בר-ריבנאי, והקמפיין של קרולינה למקה עלה באמצעות ראובני-פרידן.

שני מהלכים הוכתרו הערב כזוכים הגדולים של תחרות האפ"י (תחרות הפרסום האפקטיבי) בקטגוריה הבוחנת אפקטיביות פרסומית על פני 5 שנים: יוניליוור עם המהלך של ברנפלקס באמצעות באומן-בר-ריבנאי וקרולינה למקה באמצעות ראובני-פרידן. בפרס הכסף בקטגוריית הפלטיניום זכה מהלך מילקו להשקת המחלבה החדש של טרה באמצעות יהושע TBWA, ובפרס הארד זכה מהלך קסטרו ילדים של ראובני-פרידן.

כקמפיין השנה זכה מהלך ההשקה למותג YOLO של תנובה באמצעות משרד הפרסום מקאן תל-אביב.

3 משרדי פרסום התבלטו השנה בתחרות: אדלר-חומסקי, מקאן תל-אביב וראובני-פרידן. אדלר-חומסקי זכה במספר הגבוה ביותר של מדליות - 8 מדליות, אך ללא ייצוג בקטגוריה הנחשבת של הפלטיניום. כך, אדלר זכה ב-3 מדליות זהב (אחת מהן במשותף יחד עם גיתם ופובליסיס עבור מהלכים לשופרסל), 3 מדליות כסף ושתי מדליות ארד.

מקאן תל-אביב זכה ב-6 מדליות בתחרות, מתוכן גרנד אפי אחד, 4 מדליות זהב ומדליית ארד אחת.

גם לראובני-פרידן יש 6 מדליות: אחת מהן היא כאמור אפי פלטיניום עבור קרולינה למקה, פלטיניום ארד עבור קסטרו ובנוסף מדלית זהב אחת, מדלית כסף ושני ארד.

באומן-בר-ריבנאי - הזוכה הבולט בתחרות קקטוס הזהב הבוחנת קריאייטיב - מסתפק בתחרות הזו במקום הרביעי עם 4 פרסים: אפי פלטיניום עבור יוניליוור, שתי מדליות כסף ומדליית ארד.

גיתם זכה בשתי מדליות - זהב (במשותף עם אדלר ופובליסיס לשופרסל) וכסף עבור מהלך "משיח" לסלקום. משרד נוסף שזכה בשתי מדליות הוא ענבר-מרחב, עם שתי מדליות כסף. 

ברזולוציה של מפרסמים לצד משרדי הפרסום שלהם, בית השנטי יחד עם אדלר-חומסקי זכו בשני פרסים בקטגוריית עמותות ובקטגוריית Media Innovation עם המהלך "איך השמענו את קולם של 14,000 ילדי הרחוב בישראל והפכנו את המדיום למסר".

קופת-חולים לאומית זכתה בשני פרסי זהב על מהפכת השקיפות שהובילה - בקטגוריית מגזרים עבור הפעילות לקהל החרדי והערבי עם משרד הפרסום VIP; ובקטגוריית שירותים, נופש ופנאי עם ראובני-פרידן.

שופרסל, במהלך משולב של שלושת משרדיה, זכתה בפרס הזהב בקטגוריית הקמעונאות על המהלך "המותג הפרטי של שופרסל".

ד'ומינוס פיצה ומקאן תל-אביב זכו בפרס הזהב בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים עם מהלך "One Click Pizza".

סופר-פארם ובאומן-בר-ריבנאי זכו בשני פרסים - כסף וארד - בקטגוריות טואלטיקה ופארם ויופי, אופנה וטיפוח.

רקיט בנקיזר וענבר-מרחב G זכו בשני פרסי כסף - אחד בקטגוריית טואלטיקה ופארם והשני בקטגוריית Media Innovation.

קבוצת עופר אבניר ואדלר-חומסקי זכו בפרס ארד על המהלך "איך תפסנו טרמפ על הרכבת הקלה והפכנו לפתרון המועדף בעיר".

yes ומקאן תל-אביב קיבלו פרס ארד. איקאה ומקאן קיבלו פרס זהב בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית.

אלקטרה מוצרי צריכה ושטראוס מים - שניהם עם אדלר-חומסקי - קיבלו פרסי כסף. אסם ומקאן וואלי זכו בפרס ארד, אלדר שיווק זכתה עצמאית בפרס זהב בקטגוריית נדל"ן ותשתיות, בנק לאומי ומקאן תל-אביב זכו בפרס זהב בקטגוריית הפיננסים, ראובני-פרידן עם AIG זכו בפרס כסף ועם מזרחי-טפחות בפרס ארד - שתי הזכיות בקטגוריית הפיננסים.

עמותת "אחת מתשע" וראובני-פרידן זכו יחד בפרס ארד, לובינסקי טרייד וזרמון DDB זכו בפרס זהב בקטגוריית רכב ותחבורה. באותה קטגוריה סמל"ת ו-LEAD זוכים בפרס כסף.

הפועל ירושלים ואדלר-חומסקי זכו בפרס כסף, עיתון "הארץ" ומנצ' זכו בפרס זהב בקטגוריית תקשורת ומדיה. עוד בקטגוריית התקשורת זכו בכסף סלקום וגיתם, ובארד זכו חוליגנס עם רדיו eco99fm.

תחרות האפי היוקתית נערכת בישראל זו השנה ה-16 על-ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד הפרסום והמי"ל.