איסתא פותחת מלון בוטיק בת"א בהשקעה של כ-60 מיליון שקל

המלון, שייפתח לקראת סוף 2018, יקום היכן שהייתה ספריית היידיש ברחוב י"ל פרץ וישתרע על שטח של 3,000 מ"ר ■ המחיר ללילה יעמוד על 800-1,000 שקל

איסתא מעמיקה את פעילותה בתחום בתי המלון: יחד עם היזם ירון לוי, יו"ר ושותף באמריקן אקספרס נסיעות מקבוצת איסתא, תקים החברה (באמצעות איסתא נכסים) מלון בוטיק בלב תל-אביב.

המלון הוא הרביעי בפורטפוליו המלונות של קבוצת איסתא בישראל, והוא צפוי להיפתח לקראת סוף 2018, בהשקעה של כ-60 מיליון שקל.

המלון הוא בבעלות איסתא נכסים (40%) והיזמים (60%) ירון לוי וקבוצת בעלי מסעדות אסיאתיות (בהן פו סושי) - רותם טחן, נועם גבאי ואורי לוי. זהו שיתוף-פעולה ראשון בין איסתא נכסים לקבוצת היזמים הזו.

"בגלל החיבור התיירותי של אמק"ס ואיסתא יש לנו יתרון מובנה ביכולת להביא קהל עסקי מחו"ל, שאליו גם פונה המלון הזה", אמר לוי ל"גלובס". "התפוסה הממוצעת בתל-אביב נעה סביב 70%, ואנחנו נדע להביא עוד 5%-6%. זו כרית ביטחון לא רעה לתקופות שבהן התפוסות נמוכות, משום שנוכל לכוון את קהל הנוסעים דרכנו למלון שנמצא בבעלותנו".

המלון, שבנייתו החלה השבוע, יקום היכן שהייתה ספריית היידיש ברחוב י"ל פרץ וישתרע על שטח של 3,000 מ"ר. במלון יהיו 6.5 קומות ו-50 חדרים קטנים יחסית.

המלון נבנה על-פי הקריטריונים הנדרשים לדירוג של 4 כוכבים, והמחיר הצפוי ללילה יעמוד על 800-1,000 שקל.

מי שאמון על התכנון הוא האדריכל יואב מסר, שהופקד גם על תכנון מלון נורמן ומרכז פרס לשלום. ההשראה לעיצוב המלון היא ספריית היידיש שעמדה במקום, ולפיכך הוא ייראה כערימת ספרים המונחים זה על גבי זה. על עיצוב הפנים הופקד ירון טל, המעצב מלונות ומסעדות בארץ ובחו"ל.

- משרד התיירות מנסה לעודד בניית מלונות ביניים כמענה לחוסר אמיתי. אתם מתמקדים דווקא בתחום היוקרה. מדוע?

לוי: "אנחנו משקיעים 60 מיליון שקל בבנייה שנמשכת 7 שנים. אני לא רואה אפשרות להחזיר את ההשקעה ממלון בדרגת 3 כוכבים, משום שהפער בהשקעה יהיה מזערי. בחנתי פרויקט באשדוד, וזה מפחיד בגלל התפוסה הנמוכה ובגלל הסיכונים".