פימי עשויה להגדיל את החזקתה במגל ליותר מ-45%

מגל פרסמה אתמול זימון לאסיפת בעלי מניות, שתתכנס ב-8 באוגוסט, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר ביצוע של הנפקה פרטית לפימי

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

שנתיים אחרי כניסתה להשקעה בחברה הביטחונית מגל, קרן פימי עשויה להגדיל את החזקותיה בחברה. מגל פרסמה אתמול זימון לאסיפת בעלי מניות, שתתכנס ב-8 באוגוסט, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר ביצוע של הנפקה פרטית לפימי, שבמסגרתה תעלה החזקת הקרן בחברה מ-39.3% ליותר מ-45%. אישור בעלי המניות למהלך זה נדרש לפי חוק החברות הישראלי.

בזימון לאסיפה מציינת מגל כי היא מתכננת להצמיח את עסקיה, כולל באמצעות רכישות או השקעות בחברות ובטכנולוגיות משלימות. לצורך זה, החברה "שוקלת מגוון אפשרויות לגיוס הון במטרה לממן את אסטרטגיית הצמיחה". בסוף הרבעון הראשון היו למגל כ-30 מיליון דולר בקופה, ואחת האפשרויות שנשקלות כעת היא הנפקת זכויות שבה פימי תוכל להשקיע. קרן פימי, בראשות ישי דוידי, היא קרן הפרייבט אקוויטי הבולטת בישראל ובין החברות בהן היא שולטת נמצאות נייר חדרה, המ-לט, אורמת ואחרות.

מגל פעילה בשלושה תחומים: מערכות הגנה היקפיות, פרויקטים של אבטחה היקפית למתקנים רגישים או לאירועים מיוחדים ותחום הסייבר. החברה נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 82 מיליון דולר.

מחיר המניה הנוכחי של מגל, 5 דולר, גבוה בכ-43% מהמחיר בו רכשה קרן פימי את מניותיה בקיץ 2014. פימי רכשה את השליטה בחברה כששילמה לבעל השליטה במגל קודם לכן, נתן (נייתי) קירש, 23 מיליון דולר תמורת החזקותיו, לפי שווי חברה של 60 מיליון דולר.

כמה חודשים לאחר שפימי רכשה את השליטה במגל הוחלף המנכ"ל, וכיום היא מנוהלת על-ידי סער קורש. המהלך המשמעותי הראשון שבוצע בחברה בניהולו של קורש היה רכישה של חברה קנדית בשווי 14 מיליון דולר, עליה דיווחה מגל בחודש אפריל. המדובר בחברת Aimetis מאונטריו, המספקת פתרונות תוכנה לאבטחה באמצעות מצלמות וידאו. לפי אתר האינטרנט של החברה הקנדית, פתרונותיה נמכרים באמצעות מפיצים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. לחברה יש סניפים גם בברזיל, בגרמניה, בסין ובדובאי.

במועד הרכישה מסר קורש כי "הרכישה מרחיבה את סל המוצרים בכ-20% ומגוונת את פעילותנו, כך שניכנס לשווקים חדשים כמו חינוך, בריאות וקמעונות. חברת Aimetis צומחת במהירות ואנחנו מצפים שהרכישה תתרום לרווחי מגל החל משנת 2017, כאשר ב-2016 לא תהיה לה השפעה משמעותית על השורה התחתונה שלנו". ברבעון הראשון של השנה רשמה מגל הכנסות של 12.6 מיליון דולר והפסד נקי של 463 אלף דולר.