הבנק הגדול בעולם דווקא מאמין בסיטי של לונדון

וולס פארגו, הגדול בעולם במונחי שווי שוק, רכש את בניין סנטרל 33 שנמצא בלב הרובע הפיננסי של לונדון ב-300 מיליון ליש"ט, וימקם בו את מטהו

בניין סנטרל 33 / צילום: רויטרס
בניין סנטרל 33 / צילום: רויטרס

בנק וולס פארגו קנה בניין מטה חדש בלב הרובע הפיננסי של לונדון ב-300 מיליון ליש"ט, וזו הצבעת אמון חשובה במעמדה של לונדון במרכז פיננסי אחרי הצבעת הברקזיט בבריטניה לפני כחודש.

הבנק הגדול בעולם במונחי שווי שוק רכש בניין בן 11 קומות שידוע כסנטרל 33 באחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות בלונדון מאז משאל הברקזיט שהיה ב-23 ביוני. השלמת העסקה באה על אף החששות ששוק המשרדים בלונדון יסבול מהצבעת הברקזיט מפני שקבוצות שירותים פיננסיים שוקלות כעת להעביר עובדים לאירופה.

וולס פארגו מסן פרנסיסקו הוא ענק בנקאי בארה"ב עם נכסים בסך 1.8 טריליון דולר ו-269,000 עובדים, אך נוכחותו מחוץ לארה"ב צנועה מאד, ו-95% מהכנסותיו באים מהשוק האמריקאי. התוכנית להיכנס לבניין המשרדים שסמוך לגשר לונדון, ששטחו כ-22,000 מ"ר, היא אולי סימן לשאיפותיו הבינלאומיות.

הבנק מסר שאין שינוי באסטרטגיה הבינלאומית שלו. מלונדון הבנק יטפל בלקוחות תאגידיים אמריקאים שעושים עסקים בבריטניה, ובחברות בריטיות שעושות עסקים בארה"ב.

המעבר לבניין החדש שייבנה ברחוב קינג וויליאם יהיה ב-2018 והוא יאפשר לוולס פארגו לרכז בבניין 850 עובדים שמפוזרים כעת בארבעה אתרים שונים בסיטי של לונדון.

"וולס הצהיר תמיד שהיעד של עסקיו הבינלאומיים הוא לתמוך בלקוחות מקומיים", אמר קן אסדין, אנליסט בג'פריס בניו יורק. "הם לא עשו עד כה מהלך גלוי שסותר את ההצהרה הזו".

למרות שהעסקה של וולס פארגו, כמה פרויקטים אחרים של בנייה בבריטניה נבחנים כעת מחדש בעקבות הצבעת הברקזיט, כולל מגדל של 62 קומות בבישופסגייט 22.

שוקי הנדל"ן המסחרי בבריטניה חוששים גם מהשעיית המסחר על ידי שבע קרנות נדל"ן אחרי הצבעת הברקזיט, מאחר שהמשקיעים בקרנות הללו פדו כספים בקצב מזורז מדי מחשש לירידות מחירים. מאחר שההסדר החדש שיהיה לבריטניה עם האיחוד האירופי עדיין לא ידוע, הבנקים חוששים שהם יאבדו את הזכות לפעול במקומות אחרים באירופה.

לפי סקר של קבוצות פיננסיות שערכה חברת הנדל"ן המסחרי DealX, עד 250,000 מ"ר של שטחי משרד עלולים להתפנות אם הבנקים הבריטים יאבדו את "זכויות הדרכון" שלהם לפעול באירופה באופן חופשי. אנליסטים בחברת גרין סטריט צופים ששווי שטחי המשרד בלונדון ייפול בשיעור של עד 20% בתוך שלוש שנים מעזיבת האיחוד האירופי, מפני שהשכרה חדשה לטווח ארוך צנחה בצורה דרמטית.

החברה הסלובקית שמקימה את הבניין החדש סנטרל 33 ניהלה תחילה מו"מ על השכרת הבניין לוולס פארגו, אך לבסוף הסכימה למכור אותו לבנק.