צדים פוקימונים: המפרסמים לא מחכים לאפליקציה

קניונים בארה"ב, חברות טלקום ואפליקציות מבוססות מקום כבר מנסים למנף את הפופולריות של המשחק עוד לפני שהיצרנית הטמיעה בו פרסומות

החברות אינן מחכות שפוקימון גו יפעילו את הפרסומות המובטחות במשחק - לא כשהשיגעון טרי ולוהט ועלול להתפוגג מחר. משווקות - החל ב-T-Mobile וכלה בג'יי.סי. פני - מנסות לעשות הון ממשחק הסמארטפון ששולח את השחקנים לשוטט בעולם האמיתי כדי ללכוד יצורים וירטואליים.

ניאנטיק, החברה שפוצלה מגוגל ופיתחה את המשחק, אומרת כי תאפשר למשווקות לשלם כדי להפוך למיקומים גיאוגרפיים שימשכו שחקנים. היא תגבה מהן תשלום בגין כל ביקור, בדומה לתשלום על בסיס הקלקה בגין פרסומות.

המשווקות צריכות לאלתר - או להסתכן בהחמצת תופעה גדולה עד כדי כך ש-5.9% ממשתמשי האנדרואיד בארה"ב שיחקו במשחק ביום שני שעבר, על-פי חברת ניתוח השווקים SimilarWeb. האתר Yelp הוסיף פיצ'ר שמאפשר לצרכנים למצוא מסעדות או חנויות שכבר הפכו לתחנות עצירה במשחק - מקומות שבהם מלקטים השחקנים מוצרים שכלולים בו.

 

T-Mobile מנצלת את מבצעי החינם של T-Mobile Tuesday כדי לפטור את המשחק מתשלום למשך שנה תמימה, תספק נסיעות בסך 15 דולר ב-Lyft לאתרי מפתח, ותציע הנחות על מטענים ומארזי סוללות - לנוכח נטייתו של המשחק לרוקן סוללות.

יריבתה, חברת הטלקום האזורית ספרינט, מזמינה אנשים לחנויותיה כדי ללכוד דמויות פוקימון גו, שאותן היא מבטיחה להביא באמצעות רכישת "פתיונות" במשחק. כמו כן היא מציעה את שירותיהם של מומחי פוקימון גו במיקומים הרלוונטיים, ואף שירות הטענת סוללות חינמי.

חברת הנכסים סיימון מקדמת את הקניונים שלה באמצעות תחנות עצירה, שאותן היא מציגה במדיה החברתית. היא גם בוחנת אפשרות להעניק חסות למיקומים גיאוגרפיים.

"זה מוסיף רובד חדש לחוויית הקנייה שכולם מעוניינים בו", אמרה גבריאלה סנטניאלו, מחברת המחקר A-Line. "התעבורה בקניונים דועכת, כי זה משעמם וסטרילי, אבל זה משהו שכולל הכול ושהופך את הקניון למרגש וחברתי יותר".

מכיוון ששחקנים רבים ישתמשו ברשת האלחוטית של הקניון, ונדרשים לעתים קרובות להקליד את כתובת המייל שלהם כדי לעשות זאת, נוצרה הזדמנות נוספת לאיסוף נתונים, לדברי סנטניאלו.

ג'יי.סי. פני שוקלת לא רק להשתמש בפתיונות כדי להגדיל את תעבורת הקונים, אלא גם לקדם את המוצרים הנושאים דמויות של פוקימון בחנויות.

אתר הנדל"ן Trulia עיצב מפות של המקומות הסבירים ביותר שבהם ניתן למצוא פוקימונים. רשת תיקוני הרכב Service King עדכנו את הפרסומות הדיגיטליות של המותג, וכעת נאמר במודעות: "Let's Not Meet by Accident -- Don'tCatchAndDrive#", וכדורי פוקימון מחליפים את האות O.

אפילו הילארי קלינטון הצטרפה לחגיגה. "אני לא יודעת מי יצר את פוקימון גו, אבל אני מנסה למצוא דרך לשכנע אותם לגרום לפוקימונים ללכת לקלפיות", התלוצצה במהלך אירוע שנערך ביום חמישי שעבר. הקמפיין שלה גם תכנן אירוע גיוס מצביעים בתחנת עצירה פוקימונית באוהיו.

אפליקציית האלכוהול Froth (First Round On The House) ארגנה סבב ברים בניו-יורק, ועודד את המשתתפים לצוד פוקימונים בברים הנבחרים ובסביבותיהם. הברים שבהם ביקרו המשתתפים היו בקרבת תחנות עצירה פוקימוניות או חדרי כושר פוקימוניים, ולמרבה הנוחות, המשקה הראשון בברים היה על חשבון הבית.

לא ברור אם פוקימון גו ימשיך להיות כה פופולרי לאורך זמן, אך קרוב לוודאי שהזדמנויות השיווק יהיו מעבר לאתרים הגיאוגרפיים שנהנים מחסות המפרסמים.

מורטימר סינגר, מנכ"ל חברת הייעוץ Marvin Traub, העריך כי השיווק יכלול רכישות באמצעות תשלומים דיגיטליים. "אם אתה לוקח את הפוקימון גו הזה קדימה, אתה משתתף בזירת הקמעונות של עצמך", אמר סינגר. "זה יהיה מעבר לשיווק גרידא, זה יכול ליצור מכירות".