הסדר באלון: בעלי האג"ח רוצים לקחת את השליטה מבירן

מחזיקי האג"ח יקבלו 240 מיליון שקל במזומן ■ ישולם החוב למס הכנסה שמסתכם ב-76 מיליון שקל ובתמורה יסיר מס הכנסה את השיעבודים על מניות דלק US ■ בתמורה לפריסה מחודשת של החוב והפחתת הריבית יעביר בירן את מלוא מניות החברה לידי מחזיקי האג"ח

שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא
שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא

הסדר החוב של אלון יובא לאישור בית המשפט. במסגרת ההסדר שהוגש על ידי הרמטיק נאמנויות לבית המשפט מבקשים בעלי האג"ח מבית המשפט לאשר את ההסדר לפי סעיף 350 לחוק החברות, סעיף בו נעשה שימוש גם במכירת אפי פיתוח ש לאפריקה ישראל ללב לבייב. הסעיף מאפשר לבית המשפט לדלג על אסיפת בעלי המניות ולאשר את ההסכם מבלי לבקש את אישורם.

במסגרת ההסכם יועברו למחזיקי אגרות החוב מלוא מניות החברה שמחזיקה בשורה של חברות ביניהן חברות מהותיות כמו אלון גז שמחזיקה בחבילת יחידות השתתפות במאגר הגז הטבעי תמר, חבילת מניות בדלק US ובילסול שנמצאת אף היא במצב מורכב. מחזיקי האג"ח בתמורה, יאפשרו שינוי במבנה החוב של החברה כך שהיא תעבור להון עצמי חיובי.

ההסדר המתגבש כולל תשלום במזומן של 240 מיליון שקל למחזיקים, המרת חלק ניכר מהחוב לשטרי הון, הפחתת ריבית ופריסה מחודשת של יתרת החוב. במקביל יקבל מס הכנסה 76 מיליון שקל ובתמורה ישחרר את השעבוד על מניות דלק US ויופקדו בנאמנות 155 מיליון שקל לטובת החוב לבנק הפועלים.

סך חובותיה של החברה למחזיקי האג"ח עומד על 1.8 מיליארד שקל.