אושר בכנסת: אגף שוק ההון יהפוך לרשות ממשלתית עצמאית

הרשות תיקרא 'רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון' ומי שצפויה לעמוד בראשה היא דורית סלינגר ■  הרשות תהיה אמונה על המפקח הפיננסי אשר ירכז את הפיקוח לשירותים הפיננסיים הניתנים ע"י גופים שאינם בנקים 

אלי כהן/ צילום:רובי קסטרו
אלי כהן/ צילום:רובי קסטרו

הצעת החוק להקמת רשות שוק ההון אושרה אתמול במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק, שנדונה בוועדת הרפורמות בראשות ח"כ אלי כהן, הופכת את אגף שוק ההון במשרד האוצר לרשות ממשלתית עצמאית שתיקרא 'רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון'.

החוק החדש צפוי להיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר 2016 ומי שצפויה לעמוד בראש הרשות החדשה בעת הקמתה היא מי שעומדת כיום בראש אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר,דורית סלינגר.

ח"כ כהן ציין כי הקמת הרשות היא מהלך יוצא דופן של שר האוצר משה כחלון וסגנו יצחק כהן, שהחליטו לוותר מיוזמתם על סמכויות לטובת המשק והתפתחות השוק הפיננסי.

במסגרת החוק שאושר, תהיה הרשות אמונה על המפקח הפיננסי אשר ירכז את הפיקוח לשירותים הפיננסיים הניתנים ע"י גופים שאינם בנקים, לרבות שירותי הלוואות חוץ בנקאיות, ניכיון שיקים, פקטורינג, שירותי מטבע חוץ, העברת כספים בין מדינות ועוד. צעדים אלו אמורים להגביר את התחרות במערכת הפיננסית בכלל ובשוק ההון בפרט.

הקמת הרשות באה לתקן מציאות שבה אין פיקוח על הלוואות חוץ בנקאיות וצרכני שירותים אלה נותרים ללא הגנה. מטרת הרשות תהיה להביא להתנהלות הוגנת של הגופים המפקחים כלפי לקוחותיהם המבוטחים והחוסכים.