בקרוב: דיור בר-השגה לאוכלוסייה הערבית ביפו

בשבוע שעבר נחתם הסכם בין עיריית ת"א-יפו לבין הקבלן שיבצע את הפרויקט ■ מדובר בפרויקט במסגרתו שווקה קרקע הנמצאת בבעלות העירייה ברחוב מיכאלאנג'לו 15-17 ביפו ליזמים וקבלנים במכרז

רון חולדאי בביהמ"ש / צילום: איל יצהר
רון חולדאי בביהמ"ש / צילום: איל יצהר

כשנה וחצי מאז נסגר המכרז בו נבחר קבלן לבניית פרויקט דיור בר-השגה ביפו נחתם בשבוע שעבר ההסכם הסופי בין הקבלן לעיריית תל-אביב-יפו. מדובר בפרויקט "דיור בר-השגה" המקדמת העירייה, במסגרתו שווקה קרקע הנמצאת בבעלות העירייה ברחוב מיכאלאנג'לו 15-17 ביפו ליזמים וקבלנים במכרז.

תנאי המכרז היו שהזוכה יהיה מחויב לבנות דירות ולמכור אותן במחיר מופחת. במכרז, שנסגר עוד בשנת 2014, זכתה חברת משה חדיף בניין והשקעות בע"מ, כאשר הצעתה לרכישת הקרקע עמדה על כ-700 אלף שקל (לא כולל מע"מ) בלבד.

על-פי התוכנית למגרש, תוכל החברה לבנות במקום בניין בן שלוש קומות שיכלול 24 דירות בסך-הכול. על-פי ההסכם עם העירייה מדובר בדירות בשטח ממוצע של 65 מ"ר שיהיו מיועדות כולן למכירה לזכאים בני הקהילה הערבית ביפו.

עוד על-פי ההסכם, מחיר הדירות יעמוד על בין 730 אלף שקל לכמיליון שקל, וזאת בהתאם למאפייני הדירה. הדירות היקרות יותר יהיו דירות גן ודירות גג, כאשר הזולות יותר יהיו דירות סטנדרטיות. נכון להיום המגרש בנוי, ועל-פי עיריית תל-אביב-יפו, הליך הוצאת היתרי הבנייה נמצא בעיצומו וצפי התחלת הבנייה הינו במהלך 2017.

נציין כי גם בפרויקט מיכאלאנג'לו, בדומה לפרויקט גני שפירא של העירייה בו הושכרו דירות במחירים מוזלים לזכאים, רוכשי הדירות ייבחרו בהגרלה שתערוך העירייה בסמוך למועד האיכלוס. נכון להיום טרם נקבעו הקריטריונים להשתתפות בהגרלה אך ההנחה היא שהם יהיו דומים לקריטריונים שנקבעו בפרויקטים אחרים של העירייה וככל הנראה יהיו סגורים לרוכשים המתגוררים ביפו.

"מאז כניסתי לתפקיד, אני עוסק במציאת פתרונות דיור עבור האוכלוסייה הערבית ביפו, במטרה לתת מענה לצרכים הגדלים והולכים של אוכלוסיית יפו בכלל ולצרכיה הייחודיים של הקהילה הערבית בפרט", כך ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, "כחלק מהתוכנית העירונית להקלה במצוקת הדיור ועל רקע הצרכים המיוחדים של הקהילה הערבית, ראינו לנכון לקדם פרויקט של דיור בר-השגה ייחודי ביפו שהיום, לאחר קשיים רבים, יוצא לדרך. ועדיין יש לזכור שמדובר בפרויקט אחד שיכול לשמש מודל אך לא לפתור את הבעיה באופן כללי. אני מצפה מהממשלה לעגן את נושא דיור בר-ההשגה ולהקצות את הקרקע הנדרשת באופן שישפיע בצורה רחבה יותר. אנחנו נמשיך ככל יכולתנו למצוא פתרונות מסוג זה גם בעתיד".