סכסוך באלפיון: בנייה ליד קניון רמת-אביב גרמה לעימות

מליסרון של משפחת עופר הקימה גדר המפרידה בין שטחה לנכס מסחרי של אמות שבשליטת משפחת ורטהיים  - ולטענתה, אמות הרסה את הגדר בלילה

הנכס המסחרי של אמות / צילום: איל יצהר
הנכס המסחרי של אמות / צילום: איל יצהר

"סכסוך שכנים" בין שתיים מהמשפחות העשירות בישראל. מן הצד אחד, משפחת עופר השולטת בקבוצת מליסרון  ובקניון רמת-אביב. מן הצד השני, משפחת ורטהיים השולטת בחברת הנדל"ן אמות  ובעלת החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל).

במרכז הסכסוך בניית מגדל חניה על-ידי מליסרון, כתוספת לקניון רמת-אביב ובשטח הצמוד לנכס מסחרי של חברת אמות, שהפך לשטח מריבה של ממש בין השתיים.

קניון רמת-אביב סובל ממצוקת חניה וקיבל היתר לבניית מגדל חניה בן 350 חניות, תוספת של 20% ל-1,800 החניות הקיימות בקניון. אלא שבניית המגדל נעשית ברחוב ברודצקי, מול נכס מסחרי של אמות שכולל בחלקו העליון משרדים, אך בחלקו התחתון פועלות מספר חנויות, בהן תמנון, ובית הקפה רולדין.

הנכס המסחרי של אמות / צילום: איל יצהר
 הנכס המסחרי של אמות / צילום: איל יצהר

בתחילת העבודות, שהחלו ב-1.8 וכפי הנראה ללא תיאום מוקדם עם חברת אמות, הקימה מליסרון גדר הפרדה גבוהה וזמנית בין השטחים, שהוצבה בצמוד לחנויות ולבית הקפה במרכז של אמות.

"המגרש של הקניון נגמר בוויטרינה של אמות. מליסרון השאירה מעבר של 2 מטר, אבל דחפה להם גדר בחזית, כיוון שהיא בונה מגדל חניה בצד המזרחי", אומר גורם המכיר את שני הצדדים. "מבחינת אמות זו קטסטרופה".

לפי מקורות, חברת אמות החליטה להרוס באישון לילה את הגדר, וכאשר אתמול (ג') הגיעו נציגי מליסרון לשטח, הם גילו כי הגדר נהרסה, והשטח פונה. במליסרון החליטו שלא לעבור על האירוע לסדר היום והזמינו למקום את המשטרה.

מנכ"ל מליסרון, אבי לוי, אישר ל"גלובס" את הפרטים. לדבריו, "אנחנו בונים את החניה. הקניון חייב את החניות האלה, כי כמות החניה הנוכחית לא מספיקה עבור הצרכים. מה לעשות שכאשר מישהו בונה, זה גורם הפרעה לשכנים. זה מפריע לאמות, והם חושבים שהם יכולים לקחת את החוק לידיים ולפרק לנו את הגדר. אני לא אומר שזה לא מפריע, אבל אם לא נפריע, לא נבנה שום דבר".

קניון רמת אביב / צילום: איל יצהר
 קניון רמת אביב / צילום: איל יצהר

- אתמול הגיעה משטרה למקום, אתם הזמנתם אותה?

"כן. המשטרה באה, בחנה וראתה שאנחנו בונים לפי היתר. אז בנינו שוב את הגדר באותו יום והחזרנו אותה למקום".

- למה הריסת הגדר בוצעה בלילה?

"את מבינה לבד את התשובה".

- אמות יצרו אתכם קשר בתקופה הזאת?

"כן, הם דיברו איתנו. אמרנו להם שאנחנו מוכנים לבחון אפשרויות, כמו למשל לבנות גדר שקופה אם הם מוכנים לשלם עליה".

- והם לא רצו לשלם?

"כנראה".

קניון רמת אביב / צילום: איל יצהר
 קניון רמת אביב / צילום: איל יצהר

עוד מוסיף לוי "יש לנו אינטרס לגמור את הבנייה כמה שיותר מהר. אני מניח שזה ייקח סדר גודל שבין 10 חודשים לשנה. עד אז שיתמודדו".

יצוין כי בנכס המסחרי של אמות פעלה בעבר רשת שופרסל, ולאחר יציאתה חברת אמות החליטה לחלק את השטח ולהשכיר אותו למספר עסקים. לדברי מקור, "מדובר בשכנים של 20 שנה שהיו ביניהם יחסים טובים ואפילו הסכמי שיתוף-פעולה, כמו למשל שיתוף-פעולה בכל הנוגע לשימוש בחניה וגם לשיפוץ המעבר. עבור החנויות באמות זו מכת מוות, כי מדובר בגדר גבוהה שחוסמת את הנראות של העסקים שם".

חברת אמות סירבה להגיב לידיעה.