נדחתה הבקשה לכינוס נכסים לאליעזר פישמן במעמד צד אחד

(עדכון) - רשות המסים הגישה בקשה לכינוס נכסים לפישמן עקב תחילת מימוש נכסיו ע"י לאומי ■ אורנשטיין החליט שלא להוציא צו כינוס לנכסיו במעמד צד אחד, אך הוציא צו האוסר עליו לבצע דיספוזיציה ברכושו

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

רשות המסים הגישה היום (ה') בקשה לכינוס נכסים זמני ומינוי כונס נכסים זמני לאיש העסקים אליעזר פישמן.

הבקשה היום היא צעד נוסף של רשות המסים, לאחר שבשבוע שעבר היא פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ודרשה כי יוציא צו כינוס נכסים לפישמן, משום לטענתה הוא לא שילם לה חוב בהיקף של כ-196 מיליון שקל - שומת המס שנקבעה לפישמן ל-2006 ואשר הוא ערער עליה. עוד ביקשה הרשות כי בית השמפט ימנה את עו"ד יצחק יונגר כמנהל מיוחד לנכסיו של איש העסקים. דיון בבקשה זו של הרשות נקבע לסוף ספטמבר השנה.

בבקשתה היום מביעה רשות המסים חשש כי נכסים של פישמן יוצאו למכירה על-ידי המנהלים המיוחדים (עו"ד רונן מטרי ואייל רוזובסקי), שמונו לנכסים אלה על-ידי בנק לאומי ויימכרו עוד לפני הדיון בסוף ספטמבר - ותמורת מכירתם תזרום לגורמים אחרים להם חייב פישמן כסף.

הרשות טוענת כי דחיפות הצו נובעת כיוון "שאין לאפשר לאחד מנושיו של החייב לממש חלק ניכר של נכסיו ערב מתן צו הכינוס שלא באופן קולקטיבי במסגרת תיק פשיטת הרגל. טובת נושי החייב והמבקש (הרשות) כי מימוש נשייתו המובטחת של בנק לאומי (ככל שהיא כזו) תעשה תחת עינו הפקוחה של בית המשפט הנכבד יחד עם בעל תפקיד שימונה, כל זאת על-מנת למנוע פגיעה קשה בעקרון השוויון בין הנושים".

"קיים חשש ממשי כי ככל שלא יינתן הצו", כותבת רשות המסים, "יימשכו הליכי המימוש בצורה אינדיבידואלית, כאשר למבקש המהווה נושה מהותי ומרכזי לנכסי החייב אין את הכלים לבחון את הנשייה ואת הליכי המימוש הננקטים בגינה ללא פיקוח של בית המשפט של פשיטת הרגל, עובדה אשר תגרום למבקש וליתר נושי החייב נזק בלתי הפיך". 

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, קבע היום כי "לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה, לא ראיתי מקום ליתן צו כינוס נכסי המשיב במעמד צד אחד". 

עם זאת, אורנשטיין הוציא צו האוסר על המשיב מלבצע כל דיספוזיציה מכל מין וסוג שהוא ברכושו, בין במישרין ובין בעקיפין, וזאת עד החלטה אחרת.

השופט קבע עוד כי "הבנק והמנהלים המיוחדים יצורפו כמשיבים לבקשה. המשיבים יגישו את תגובתם לבקשה לא יאוחר מיום 21.8.16 בשעה 13:00. עותק התגובה יוגש למזכירות בנוסף לעותק ב'נט המשפט'".

"להסרת ספק", הוסיף אורנשטיין, "מכירת נכסי החברות על-ידי המנהלים המיוחדים תיעשה רק בפיקוח בית המשפט ובכפוף לאישורו". 

עוד נקבע כי "המבקש ימציא את הבקשה וההחלטה למשיבים במסירה אישית לא יאוחר מיום 14.8.16". 

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".