תקציב קבוצת טיב טעם בהיקף 15 מיליון שקל יטופל במקאן

טיב טעם התעניינה במקאן ת"א, בין היתר לאור העובדה שמנכ"ל מקאן דיגיטל מאור חן זכה להערכה מקצועית גבוהה בקבוצה עוד מהתקופה ששימש כמנכ"ל חברת הדיגיטל אקליפטוס

סניף טיב טעם / צילום: לם וליץ סטודיו
סניף טיב טעם / צילום: לם וליץ סטודיו

אחרי התפתלויות חוזרות ונשנות והסתבכות עם מכרז פרסום, קבוצת טיב טעם חוזרת להעדפה המקורית שלה: ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של הקבוצה יטופל במשרד הפרסום מקאן תל-אביב.

כפי שנחשף ב"גלובס", כבר לפני מספר חודשים החלו לבחון בקבוצת טיב טעם את האפשרות להתקשר עם משרד פרסום חדש. הרשת התעניינה בעיקר במקאן תל-אביב, בין היתר לאור העובדה שמנכ"ל מקאן דיגיטל מאור חן זכה להערכה מקצועית גבוהה בקבוצה עוד מהתקופה ששימש כמנכ"ל חברת הדיגיטל אקליפטוס, ששימשה כחברת הדיגיטל של טיב טעם.

בין טיב טים למקאן התנהלו מספר פגישות, אך נראה היה כי שני הצדדים לא מיהרו להתקדם, זאת מאחר שמקאן שימש באותה עת כמשרד הפרסום של קבוצת מגה, שעתידה באותו זמן היה לוט בערפל.

למרות המגעים בין הצדדים וההערכה המקצועית, בשלב כלשהו החליטו בטיב טעם להרחיב את ההתמודדות ופנו למשרדי פרסום שונים לקחת חלק במכרז. אחרי מספר שבועות יצא לדרך מכרז, בו אמורים היו לקחת חלק מספר משרדים, ביניהם גליקמן-שמיר-סמסונוב, מקאן תל-אביב, LEAD ומנצ'. 

כשהתבררו תנאי המכרז, שדרשו הצגת עבודת קריאיטיב ואסטרטגיה על 3 קמפיינים מבלי להגדיר מראש תנאים מסחריים, הודיעו מנצ' ו-LEAD כי הם לא צפויים להתמודד על התקציב. יש להניח כי להחלטה לפרוש תרמה גם ההנחה כי מקאן נחשב למתמודד מועדף, והחיבור של שני הדברים הביא להדרת רגליהם של המשרדים מההתמודדות.

אולם בטיב טעם לא הסתפקו בכך. כשהתברר כי המשרדים פורשים הצהיר מנכ"ל טיב טעם, עדי כהן, כי הוא מוציא את מקאן מההתמודדות - ללא הואיל. פרט לגליקמן-שמיר-סמסונוב לא היו משרדים נוספים שניאותו לקחת בו חלק.

מי שטיפל בתקציב קבוצת טיב טעם ב-6 השנים האחרונות היה משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל. מאחר שגם גליקמן-שמיר-סמסונוב הוא חלק מפובליסיס, עתה פועלים גורמים בקבוצה כדי שהתקציב יישאר בתחומי פעילות הקבוצה. זאת לאור ההערכות בשוק כי תקציבי הקמעונאות בכלל ותקציב טיב טעם בפרט צפויים לגדול בחודשים הקרובים, לאור השינויים במערך הכוחות שבין הרשתות והצורך של כל אחת מהן ליצור בידול מול הצרכן.

תקציב טיב טעם טופל במשרד ליאו ברנט עוד מלפני הרכישה על-ידי קבוצת פובליסיס העולמית, אז נשא המשרד את השם רגב-קויצקי. לפני כ-7 חודשים רכשה טיב טעם את עדן טבע מרקט, לאחר שזו נקלעה למשבר. בטיב טעם הוחלט אז לרכז את התקציב במשרד אחד, תוך הקפדה על שתי שפות פרסומיות, ותקציב עדן טבע מרקט הגיע לליאו ברנט. ההיקף הכספי המוערך של תקציבי שתי הרשתות יחד הוא כ-15 מיליון שקל בשנה.

מטיב טעם סרבו להתייחס לידיעה.