ריט 1 מסכמת את הרבעון עם צמיחה של 9% ברווח הנקי

זאת בזכות עלייה בהכנסות ופיצוי חד-פעמי ■ מנכ"ל הקרן, שמואל סייד: "חוק הריטים עשוי להביא בטווח הארוך להעברת כמות גדולה של נדל"ן שמרוכז בידיים פרטיות לניהול מקצועי"

שמואל סייד / צילום: תמר מצפי
שמואל סייד / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1  סיכמה היום את הרבעון השני של השנה במגמה חיובית, שבאה לידי ביטוי בצמיחה של 10% בהכנסותיה, שהצטברו ל-60 מיליון שקל, ובעלייה של כ-9% ברווח הנקי, שהצטבר ל-36 מיליון שקל. בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2016 המגמה דומה, עם עלייה של 11% בהכנסות ל-119 מיליון שקל ועלייה דומה ברווחים, שהגיעו ל-79 מיליון שקל.

את השיפור בפעילות השוטפת מייחסים בריט 1 בעיקר לצמיחת מצבת הנכסים שלה.

עוד ציינו היום בריט 1, כי הרווח התפעולי הנקי (NOI) הרבעוני שלה עלה ב-9% ל-75 מיליון שקל, בתמיכת עליית מצבת הנכסים, וכי תזרים המזומנים מפעילות (FFO) הריאלי (בנטרול הפרשי הצמדה) עלה ב-4%, והתקרב ל-41 מיליון שקל. בסוף הרבעון השני החזיקה ריט 1 ב-30 נכסים, בשווי של כ-3.4 מיליארד שקל, בשטח של כ-390 אלף מ"ר, ובשיעור תפוסה של כ-98%.

עוד בסיכום רבעוני, נהנתה ריט 1 מהכנסה חד-פעמית בהיקף של 6.5 מיליון שקל כפיצוי שקיבלה במסגרת הסכם פשרה בעקבות ביטול הסכמים לרכישת זכויות בקניון "דיזינגוף סנטר" שבתל אביב, וקניון "שמונה באמצע" בקרית שמונה, מידי חברת אדריאל. הפיצוי שעליו סוכם בחודש מאי האחרון הוענק לריט 1 עבור דמי שכירות אבודים מהעסקה שלא יצאה לפועל, ושהיקפה צפוי היה להסתכם בכ-175 מיליון שקל - עיקר הסכום עבור הזכויות ב"דיזינגוף סנטר".

דיבידנד בהיקף של 22 מיליון שקל

כך, למרות שהוצאות המימון הרבעוניות של ריט 1 נטו עלו ב-117% ל-16.5 מיליון שקל, בין היתר בשל הגדלת החוב שלה וירידת מדד המחירים לצרכן, ולמרות הגדלת חלקה בהפסדי חברות מוחזקות, היא הצליחה ליהנות משיפור בשורה התחתונה. מתחילת השנה עלתה מניית ריט 1 ביותר מ-20%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-2 מיליארד שקל. במקביל לדוחות הודיעה ריט 1 על חלוקת דיבידנד של 22 מיליון שקל לבעלי המניות.

שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1, מסר היום כי התוצאות "משקפות את המשך הצמיחה בפעילות ריט 1, בהתאם למדיניות של הקרן להשקיע בנכסים אטרקטיביים, תוך הקפדה על גיוון פורטפוליו הנכסים, הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת סוגי הנכסים". סייד גם התייחס להעברת חוק הריטים, המגמיש את מבנה הבעלות על קרנות הריט שמאפשרות למשקיעים להיחשף לנדל"ן מניב תוך חלוקת מרבית התזרים כדיבידנד, מרחיב את תחומי פעילותן ומאפשר להן לפעול כיזמיות.

לדבריו, בעקבות העברת החוק, "אנו רואים התעניינות מצד משקיעי נדל"ן פרטיים באפשרות שניתנה במסגרת תיקון החוק להחליף את הנכסים בהקצאת מניות בקרן ריט, תוך דחיית מועד אירוע המס במספר שנים".

סייד הוסיף כי "להערכתנו, מדובר רק בתחילתה של מגמה, שתלך ותגבר ככל שיותר בעלי נכסים פרטיים יפנימו את יתרונות התיקון בחוק, ואשר עשויה להביא, בטווח הארוך, להעברת כמות גדולה של נדל"ן שמרוכז בידיים פרטיות לניהול מקצועי".