אקזיט: פורד רוכשת את SAIPS הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

החברה הישראלית מפתחת פתרונות ראייה ממוחשבת ולמידה חישובית, והיא תסייע לפורד האמריקאית בפיתוח המכוניות ללא נהג ■ החברה הוקמה ב-2013 ולא גייסה הון חיצוני

אקזיט ישראלי בתחום הבינה המלאכותית: ענקית הרכב האמריקאית פורד רוכשת את חברת SAIPS הישראלית, המפתחת פתרונות ראייה ממוחשבת ולמידה חישובית. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפי הערכות הוא נאמד בעשרות בודדות של מיליוני דולרים.

הרכישה היא במסגרת פיתוח המכוניות ללא נהג של פורד, והחברה הישראלית תסייע בפיתוח אלגוריתמי בינה מלאכותית מתקדמים הנדרשים למיפוי הסביבה הדינמית של הרכב ולקבלת החלטות מורכבות בשברירי שנייה.

פורד הכריזה הלילה כי היא מתכננת להציע ציי מכוניות ללא נהג לשימוש מסחרי כבר בשנת 2021, ורכישת החברה הישראלית היא במסגרת המהלך הזה.

SAIPS מתמחה בפיתוח ומימוש אלגוריתמים המבוססים על רשתות נוירונים עמוקות (Deep Neural Networks) ומחזיקה בפורטפוליו רחב של טכנולוגיות המספקות מענה לאתגרים העכשוויים בעולם הראייה הממוחשבת: זיהוי תבניות ואנומליות, גילוי ועקיבה, תלת מימד, חיזוי התנהגות, שערוך מיקום, שיפור איכות תמונה ועוד.  

רשימת הלקוחות של SAIPS כוללת חברות מהארץ ומהעולם המגיעות ממגוון רחב של תעשיות: תעופה וחלל, מכשור רפואי, מוליכים למחצה, אבטחה ביומטרית, מובייל, אינטרנט, ספורט, משחקים ועוד.

SAIPS, המעסיקה 12 עובדים, הוקמה ב-2013 ע"י אודי דנינו המשמש כמנכ"ל החברה, נגה זיבר (בולקיש), המשמשת כמנהלת סניף ארה"ב, ורותם ליטמן המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. לפני כשנה מונה ליאור ליפשיץ ליו"ר דירקטוריון החברה. עובדי החברה הינם ברובם בוגרי יחידות עילית טכנולוגיות של צה"ל ובעלי למעלה מ-10 שנות ניסיון בפיתוח וניהול מוצרי אלגוריתמיקה מורכבים.

טרם הרכישה, היזמים היו בעלי המניות היחידים ב SAIPS שכן לא בוצעו השקעות חיצוניות בחברה. לדברי החברה, היא רווחית החל מהשנה הראשונה לפעילותה, תוך שהיא מציגה קצב צמיחה של למעלה מ-50% מדי שנה בהכנסותיה וברווחיה.

SAIPS תפעל כחברת-בת עצמאית של פורד ותמשיך לשרת את לקוחותיה הקיימים תוך הרחבת פעילותה לצורך השתלבות בתוכנית הרכב האוטונומי של פורד.

מנכ"ל SAIPS, אודי דנינו, התייחס לרכישה ואמר: "אני גאה בעובדי החברה שמרכיבים, ללא ספק, את אחת מקבוצות האלגוריתמים הטובות בישראל. אנחנו שמחים ונרגשים להצטרף למשפחת פורד בכלל ולתוכנית הרכב האוטונומי בפרט. קשה לדמיין שילוב מרתק כל-כך בין מוצר בעל השפעה כה משמעותית על העולם שבו אנו חיים לבין אתגר אלגוריתמי שנמצא בחזית הטכנולוגיה. שמחנו לגלות בפורד סביבה מקצוענית שמעודדת חדשנות ודינמיות ואנחנו נלהבים מפוטנציאל שיתוף הפעולה והעתיד המשותף". 

את SAIPS ייצגו בעסקה עוה"ד עטיר יפה וקרן שמואלי ממשרד פרל כהן.