רווחי גזית גלוב נשחקו ברבעון השני ב-25% ל-97 מיליון שקל

בסיכום מחצית השנה הראשונה של השנה מציגה גזית גלוב הפסד של 181 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 506 מיליון שקל במחצית המקבילה

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב  סיכמה את הרבעון השני של השנה עם יציבות בהכנסותיה, שהסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל, ושיפרה את הרווח התפעולי שלה בתמיכת שערוכי נכסים, אולם בשורה התחתונה נפגעה מעלייה בהוצאות מימון ומעלייה בהוצאות המיסים, והרווח הנקי שלה נשחק ב-25% ל-97 מיליון שקל.

בסיכום מחצית השנה הראשונה של השנה מציגה גזית גלוב הפסד של 181 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 506 מיליון שקל במחצית המקבילה. זאת לאחר שברבעון הראשון השנה סבלה החברה מהפסד נטו של 195 מיליון שקל ממכירת השליטה בקבוצת הבנייה והתשתיות א. דורי לידי עמוס לוזון, לצד עלייה ניכרת של קרוב ל-50% בהוצאות המימון שלה במחצית השנה, שהצטברו ל-1.3 מיליארד שקל.

גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, עוסקת ברכישה, פיתוח וניהול מרכזים מסחריים, בעיקר במדינות אירופה וצפון אמריקה, באמצעות החזקה בחברות נדל"ן מניב. בפעילות השוטפת מציינת החברה כי היא נהנתה מעלייה בהכנסות בעקבות רכישת חברת סקטור (Sektor) הנורבגית בחודש יולי 2015 בכ-1.5 מיליארד אירו, וכן מהפעלת נכסים חדשים שפיתחה ושרכשה. אולם עלייה זו קוזזה בעיקרה מירידת שערי מט"ח ביחס לשקל, אשר בנטרולה צמחו הכנסותיה הרבעוניות ב-3%. עוד מציינים בגזית גלוב, כי ההכנסה התפעולית נטו (NOI) הרבעונית שלה עלתה ב-3%, והתקרבה ל-1.1 מיליארד שקל.

עוד בסיכום רבעוני בולטת עלייה של 572 מיליון שקל בשווי נכסיה של גזית גלוב - סכום המשקף קפיצה של יותר מ-50% ביחס להיקף השערוכים שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד (373 מיליון שקל) - מה שתמך בעלייה של 17% ברווח התפעולי הרבעוני שלה, שהסתכם ב-1.5 מיליארד שקל. בגזית גלוב מציינים, כי עיקר העלייה בשווי הנכסים נרשם בחברות סיטיקון, אקוויטי 1 ו-FCR, "אשר נבעה מירידה מתונה בשיעורי ההיוון".

בסעיפי המימון מציגה גזית גלוב עלייה של 2.5% בצד ההוצאות, שהגיעו ל-578 מיליון שקל, בעיקר בגין "הפסד משערוך נגזרים פיננסיים (בעיקר עסקאות גידור מטבע מסוג SWAP)", ולעומת זאת הכנסות המימון שלה הצטמקו ב-60% ל-34 מיליון שקל, גם בעיקר בהשפעת שערוך נגזרים פיננסיים. הוצאות המיסים הרבעוניות של גזית גלוב קפצו ביותר מפי שלושה והגיעו ל-188 מיליון שקל, וזאת בעיקר בגין הוצאות מיסים נדחים ששילמה החברה.

הכנסות הקבוצה במחצית השנה שמרו על יציבות, ברמה של קרוב ל-3.1 מיליארד שקל, וה-NOI עלה בקרוב ל-3% ל-2.1 מיליארד שקל. נוסף על כך נרשמה עליית שווי נכסים של 821 מיליון שקל - והרווח התפעולי קפץ ב-50% והתקרב ל-2.7 מיליארד שקל.

מניית גזית גלוב נסחרה היום במגמה חיובית מתונה, אולם בשנה האחרונה היא בולטת לשלילה בשחיקה של כ-8% בערכה, לעומת עליות דו-ספרתיות שמציגות מרבית חברות מדד נדל"ן 15 בתקופה זו, ומשקפת לחברה שווי של 7.5 מיליארד שקל.

במקביל לדוחות הודיעה גזית גלוב על חלוקת דיבידנד בהיקף של 68 מיליון שקל לבעלי המניות. רחל (רוחה) לוין, מנכ"לית גזית גלוב מסרה, כי "תוצאות הרבעון השני מביאות לידי ביטוי את המגמה החיובית בפעילות מתחילת השנה; את הגידול המשמעותי בהון העצמי, השיפור ביחסים הפיננסיים, חיזוק המאזן והורדת עלויות החוב".