חברת נטו: עצרנו משלוח סלמון מצ'ילה בעקבות חשש לליסטריה

בחברה מדגישים כי הבדיקות התבצעו עוד טרם כניסתו של חומר הגלם לרצפת הייצור, ולכן אין חשש שמוצרים מזוהמים הגיעו למדפים

סלמון מעושן / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
סלמון מעושן / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

סערת הריקולים נמשכת: אתמול (ג') הודיעה חברת מעדני מיקי כי היא מרחיבה את הריקול עליו הודיעה בשבוע שעבר על דג סלמון קפוא שיש חשש כי הוא נגוע בליסטריה. החברה הוסיפה לקריאה מוצרי סלמון קפוא מתאריכי תפוגה נוספים והדגישה כי מדובר גם במוצרים שהגיעו לרשתות השיווק, כלומר גם לשוק הקמעונאי - ולא רק לשוק המוסדי כפי שפורסם בקריאה בשבוע שעבר.

דג הסלמון גם היום מככב בכותרות: במשלוח של דגי סלמון שיועדו לעישון במפעלי קבוצת נטו נמצאה דגימה אחת (מתוך חמש) עם חשש להימצאות של חיידקי ליסטריה. החברה הודיעה היום (ד') כי עצרה משלוח סלמון בכניסה למפעל עקב חשש לליסטריה, והדגישה כי הבדיקות התבצעו עוד טרם כניסתו של חומר הגלם למפעל, ולכן אין חשש שמוצרים מזוהמים הגיעו למדפים.

מדובר בדגמי סלמון שמגיעים במשלוח מצ'ילה והמשמשים כאמור חומר גלם לייצור סלמון מעושן, כאשר את תהליך העישון עוברים הדגים בארץ. במסגרת בדיקות שגרתיות נמצא כאמור חשש לליסטריה, ולכן משטח אחד מתוך חמישה לא הוכנס לשטחי המפעל בקריית מלאכי.

המשטח האמור בודד, סומן, ולא נעשה בו שימוש (והוא טרם הועבר להשמדה). נטו מעדכנת כי בעקבות הגילוי, משטחים נוספים מאותו משלוח נבדקו ונמצאו תקינים. לפי החברה, גם המוצרים הסופיים ממשלוח זה (דגי הסלמון המעושנים) נבדקו ונמצאו נקיים מליסטריה.