גרסאות סותרות במאבק המיליארדרים סביב מניות הרבלייף

סבב נוסף בסכסוך הממושך בין ענקי קרנות הגידור ביל אקמן וקרל אייקן ■ אתמול בבוקר סיפר אקמן, המושקע במיליארד דולר נגד החברה, כי בנקאים הציעו לו לרכוש את חלקו של אייקן ■ אייקן חיכה עד אחה"צ כדי לסתור את סיפורו והודיע: "הגדלתי את חלקי בחברה"

ביל אקמן / צילום: בלומברג
ביל אקמן / צילום: בלומברג

 

איש קרנות הגידור, המיליארדר קארל אייקן, התומך בחברת הרבלייף, המתין עד לאחר סגירת המסחר אתמול (ו') כדי לסתור את עמיתו, המיליארדר ביל אקמן, ולהוסיף 2.3 מיליון מניות לנתח שהוא מחזיק במניות חברת תוספי התזונה, לאחר ירידה במניה.

כתוצאה מהסבב האחרון הזה בסכסוך בין שני המשקיעים האקטיביסטים הניו יורקים, התוצאה הברורה היחידה היא שאייקן מחזיק כעת חלק גדול עוד יותר בהרבלייף: 21 אחוז. זאת לאחר שאתמול אמר אקמן כי אייקן מעוניין למכור את חלקו - לא להגדיל אותו.

בינתיים, קרן הגידור של אקמן, Pershing Square Capital Management, מתקרבת ליום השנה הרביעי להימור בן מיליארד הדולרים שלה על כך שהרבלייף אינה אלא הונאת פירמידה שגורלה להתמוטט.

 "ביל אקמן ניסה לשחק בנו הבוקר, וקרל אייקן שיחק בביל אקמן אחר הצהריים", כך אמר טים ראמי, אנליסט בפיווטל ריסרץ' גרופ, ותומך ותיק בהרבלייף. "אייקן שיחק אותה ממש נהדר".

אייקן תקף באופן פומבי את ניסיון החיסול של הרבלייף בידי אקמן - מעל בימות, בטלוויזיה, בתוכניות תעודה ובאינטרנט - מאז עימות ביניהם בינואר 2013. ביולי אותה שנה, אמר אייקן בכנס כי הוא החליט להתעניין בהרבלייף בגלל שהוא "לא מעריץ גדול של אקמן".

שנה מאוחר יותר, באותו אירוע של "דליברינג אלפא" בניו יורק, שני המילארדרים עלו על הבמה יחד והודיעו כי הסכסוך ביניהם נגמר.

אתמול, כאמור, אמר אקמן שבנקאים מבנק ההשקעות ג'פריס הציעו לו לאחרונה למכור לו את מניותיו של אייקן בהרבלייף, בשיעור של 18.3% מהחברה, כדי "להתכסות" על פוזיציית השורט שלו בחברה. "אמרתי בהחלט לא", אמר אקמן. אבל הוא הציע לאסוף כמה מיליוני מניות אם הבנקאים יתקשו למצוא די קונים מעוניינים, כך אמר, והוסיף כי הוא מוכן להפסיד כסף כדי להוציא את אייקן מהמניה.

אחר הצהריים באה הודעתו של אייקן, שהכחיש את כוונת המכירה של מניותיו בהרבלייף, והאשים את אקמן ב"עיוורון לגבי העובדות", ובאמירת דברים שגויים בשמו של אייקן. אייקן הודיע גם על קניית 2.3 מיליון המניות הנוספות.