שרגא ברוש: שביתה בנמלים תגרום לנזק של 800 מ' ש' למשק

נשיא התאחדות התעשיינים פנה לשר האוצר, משה כחלון, וביקש ממנו לעשות כל ביכולתו בכדי למנוע את השביתה בנמלים ב-8 בספטמבר

נמל אשדוד / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד / צילום: איל יצהר

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, פנה היום (ב') בצהריים לשר האוצר, משה כחלון, וביקש ממנו לעשות כל ביכולתו בכדי למנוע את השביתה בנמלים ב-8 בספטמבר. לדבריו, הנזק הכלכלי והתפעולי העצום הצפוי למשק הישראלי כתוצאה מהשביתה נאמד ב-800 מיליון שקל.

כזכור, ההסתדרות הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בנמלים, "לנוכח סירוב הנהלות הנמלים לכבד את הסכם המסגרת עם העובדים שבו תוספות שכר".

ברוש כתב לכחלון, כי "השביתה רק תוביל שוב למצב בו הממשלה והנמלים מנהלים סכסוכים על גב לקוחות הנמלים, שיהיו הנפגעים היחידים מהשביתה. שביתה בנמלי הים, אשר אין לדעת את משכה, עלולה להביא לפגיעה נוספת בכושר התחרות של היצוא הישראלי ובכך להשפיע על נתוני הצמיחה של המשק כולו. כמו כן השביתה רק תחמיר את פגיעותו של סחר החוץ הישראלי, ובעידן התחרותי בו אנו נמצאים כיום, תביא להסטת לקוחותינו לשווקים איתנים ויציבים יותר".

בנוסף ברוש מציין כי שככל שתימשך השביתה, יתרחבו גם היקפי הנזק למגזר העסקי. לדבריו, 10 ימי שביתה "יעלו" כ-800 מיליון שקל במונחי פדיון. הנזק העקיף של השביתה למשק, אף כי קשה לאמוד לאותו, מגיע להיקפים גבוהים בהרבה. כבר כעת מתקבלות פניות מתעשיינים ולקוחותיהם אשר חוששים מהשביתה הצפויה לדבריו.

ברוש ביקש מכחלון כי יפעל באופן מיידי לפתרון המשבר ולמניעת השביתה, ובכך לעצור את הפגיעה המיותרת בפעילות העסקית בישראל.