חולדאי: "נתניהו פועל כאחרון הטוקבקיסטים"

הקרב על "שבח מופת": נתניהו התייחס לסוגיית קליטת ילדי זרים בתיכון בת"א ■ "מתנגד להפיכתו לביה"ס לילדי מסתננים" ■ חולדאי תקף: "שיטפל בבעיית הזרים שהוא היה שותף ליצירתה" ■  נתניהו השיב אש: "שיתבייש"

משבר "שבח מופת" מגיע גם לפתחו של ראש הממשלה, שמבטא עמדה נחרצת בנושא: בהודעה שפרסם הערב (ד') הודיע נתניהו כי הוא תומך בהמשך פעילותו של בית-הספר "שבח מופת" במתכונתו הנוכחית ומתנגד לסגירתו והפיכתו ל"מוסד לימוד עבור ילדי מסתננים".

"נושא סגירת בית-הספר עלה בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול", נמסר בהודעה מטעם לשכת רה"מ. "ראש הממשלה תומך בהשארת בית-הספר כפי שהוא - בית-ספר מעולה, שהקימו עולים מברית-המועצות לשעבר מתוך רצון לשפר את מערכת החינוך הישראלית בתחומים המדעים, המתמטיקה והאומנויות".

"לבית-הספר "שבח מופת" הישגים גבוהים והוא מצטיין בבחינות הבגרות. הוא מוערך גם בשל שיתוף הפעולה שלו עם יחידות צה"ל ובהן חיל המודיעין וחיל הים. לצד הישגיו המקצועיים מורשתו של "שבח מופת" נטועה בלב ההוויה הישראלית, כבית-הספר ששבעה מתלמידיו נרצחו בפיגוע האכזרי ב"דולפינריום" בשנת 2001", נכתב בנוסף.

"מכל הסיבות הללו ראש הממשלה מתנגד בתוקף לסגירת בית-הספר והוא מצפה מכלל הגורמים - החינוכיים, הממשלתיים והעירוניים - לתמוך בהשארתו במתכונתו הנוכחית - לטובת מערכת החינוך ואזרחי ישראל".

הערב מוחים עשרות תושבים בדרום תל-אביב על כוונת עיריית תל-אביב לסגור את בית הספר "שבח מופת" ולהעביר אליו ילדים של מהגרי עבודה המתגוררים בעיר. בשבוע שעבר חשפנו כאן לראשונה את כוונת הסגירה של בית הספר "שבח מופת" והתכנית ולהעביר אליו את ילדיהם של מהגרי העבודה המתגוררים בתל-אביב. הורי התלמידים הלומדים בבית הספר וגם גורמים בצוות המוסד החינוכי הביעו זעם על ההחלטה - והודיעו כי בכוונתם לפתוח במאבק.

בתיכון "שבח מופת" יש כיום 100% זכאות לתעודת בגרות, ולטענת גורמים בהנהלת המוסד עיריית תל-אביב פנתה לרשת עמל המחזיקה בבית הספר, ודרשה להתחיל לקלוט את ילדי הזרים כבר משנת הלימודים הבאה ולפזר את התלמידים הלומדים כיום בתיכון.

"לא מתקיים שום דיון בנושא, בית הספר קיבל הודעה חד משמעית", אמרו גורמים בבית הספר. "מהשנה הבאה לא תהיה יותר קליטה של ילדים, אלא רק של ילדי פליטים ומהגרי עבודה תושבי תל-אביב".

הגורמים טענו כי מאחר שמבנה בית הספר הינו מבנה עירוני, העירייה ביקשה לחדול מיידית מקליטת התלמידים לטובת תושבי העיר מהאזור, שמרביתם מאוכלוסיית הזרים. הגורמים ציינו כי הם מסכימים עם הצורך בהקמת מסגרת חינוכית עבור אוכלוסיה הזו, אך ביקשו: "תנו לנו לשמור על צביונו של 'שבח מופת', גם אם במחיר של מעבר למבנה אחר".

עיריית תל-אביב לנתניהו: "פועל כאחרון הטוקבקיסטים" ■ נתניהו בתגובה: "צריכים להתבייש"

בעיריית תל-אביב הגיבו הערב לסוגייה ואמרו כי "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל-אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה. על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח".

"כפי שנכתב במכתב ששלח ראש העירייה לשרי הממשלה ולראש הממשלה בחודש יולי, צופה העירייה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל-אביב-יפו. לכן, נאלצת העירייה לפתוח במהלך השנים הקרובות בין ארבעה לשמונה בתי ספר יסודיים ובין שלושה לארבעה בתי ספר על יסודיים כדי לספק כיתת לימוד לילדים אלה. לצערנו, הממשלה והעומד בראשה מסתפקים בהודעות לעיתונות ובפוסטים במקום לטפל בבעיה לעומקה ויוצרים אשליה אצל תושבי דרום תל-אביב כאילו הממשלה דואגת להם".

ראש הממשלה נתניהו הגיב במהירות על ההאשמות של עיריית תל-אביב וכתב כי "בית הספר שבח מופת הוא אבן דרך של מצוינות וערכים, הישג נפלא של העלייה המבורכת מברית-המועצות. ראש העיר ועיריית תל-אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא ראוי של תגובתם. בעקבות מדיניות רה"מ נתניהו יצאו מישראל בהסכמה מעל ל-20 אלף מסתננים בעשר השנים האחרונות. רה"מ ימשיך במדיניות זו".