חשד: 3 רופאים מהדסה עין-כרם קיבלו שוחד על קידום תורים

בנוסף נעצרו בפרשה שני מאכערים, וזאת בעקבות תלונת קב"ט בית החולים כי הם פועלים לקדם עניינים רפואיים פרטיים תמורת אלפי שקלים

הדסה עין כרם / צילום: איל יצהר
הדסה עין כרם / צילום: איל יצהר

שירותי רפואה פרטיים (שר"פ) בתוך בית חולים ציבורי אסורים אמנם בבתי החולים הממשלתיים, אך הם מותרים בבתי חולים המוחזקים בידי עמותות, כמו במקרה של הדסה ושערי צדק בירושלים. השר"פ נחשב על-פי חלק מכלכלני הבריאות ל"שוחד חוקי" בגין קיצור תורים ופריבילגיות אחרות, אבל כעת נבדק החשד לשוחד בלתי חוקי דווקא היכן שהשר"פ מותר: בהדסה עין-כרם בירושלים.

יחידת ההונאה של משטרת ירושלים הודיעה היום (ה') כי היא עצרה שני חשודים, תושבי ירושלים ובית"ר עלית בשנות ה-20, החשודים בעבירות מירמה, הונאה ואף חשד לשוחד.

מעצרו של החשוד המרכזי, מאכער מוכר בירושלים, הוארך עד ליום ראשון הקרוב, ולפי המשטרה הוא כבר קשר את עצמו לאירועים. החשוד השני שוחרר בתנאים מגבילים. מספר רופאים נחקרו גם הם בפרשה.

על-פי החשד, המאכערים הציעו לקצר את התור הקצר ממילא בשר"פ תמורת אלפי שקלים, או לדאוג לאספקת שר"פ גם עבור מי שלא שילם על כך כמקובל לבית החולים אלא רק למאכער ולרופא.

ראשיתה של החקירה בתלונה שהוגשה במשטרה על-ידי קב"ט בית החולים, לפיה החשודים פועלים מול גורמים שונים בבית החולים במטרה לקדם עניינים רפואיים פרטיים של חולים תמורת תשלום כספי נוסף אותו גרפו לכיסם.

 

על-פי המשטרה, החשודים מוכרים ככאלה המציעים עזרה לקיצור תורים לבדיקות וקידום עניינים רפואיים שונים, וזאת תמורת תשלום כספי. לפי החשד, בני משפחות החולים היו פונים לאחד החשודים, אשר היה פועל מול גורמים בבית החולים לקידום עניינם, ואילו החשוד השני היה נשלח מטעמו לבני המשפחה ולוקח את התשלום, אותו סיכמו מראש, שהיה מועבר במזומן במעטפות.

במשטרה מבקשים מהציבור הרחב להגיש תלונה על כל מקרה בו נדרשו לשלם כסף פרטי עבור קיצור תורים או קבלת טיפול רפואי - דרישה מעט מוזרה לאור העובדה שבית החולים בעצמו עושה זאת מזה שנים.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה מורכבת של חשודים אשר ניצלו את סערת הרגשות ומצבם הרגיש של חולים ובני משפחות החולים וביצעו מעשי הונאה ומירמה תמורת בצע כסף".

עוד נמסר כי "המשטרה תפעל למצות את החקירה ולאסוף ראיות מוצקות כנגד כל מי שמעורב בפרשה".