מה שוב רוצים מביבי?

יש לנתניהו ציבור תומכים אוטומטי, אז שהוא לא ינצל את זה?

ביבי נתניהו, ישראל כץ /  צילום: אמיל סלמן-הארץ
ביבי נתניהו, ישראל כץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

אשתי לא תאהב את מה שאני עומד לכתוב כאן, אבל מה לעשות, בעניין הזה יש דמיון בינה לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כשקורה משהו בבית אני תמיד אשם.

כשקורה משהו בממשלה - תמיד מישהו אחר אשם. ביבי ואשתי (המקסימה) לא אשמים אף פעם בשום דבר. לכן אני יכול להיות כל כך מבין ואמפתי כלפי ראש הממשלה. ביבי מפסיק את עבודות הרכבת בשבת? מי שאשם הוא שר התחבורה, ישראל כ"ץ. אשתו שרה רודה בעובדים שלה? התקשורת אשמה.

בכל זאת יש הבדל בין ביבי לאשתי המקסימה (באמת!). הוא זקוק לאשמים רבים, לה מספיק אשם אחד.

אין בלתו

ברור שביבי ולא ישראל כץ, הוא שגרם לסבל של רבבות אזרחים בפרשת הרכבת. ברור שהוא עשה זאת כדי לרצות את החרדים; ברור שהוא "מת" לפטר את כ"ץ; ברור שהקרדיט שמקבל כ"ץ עושה לביבי חררה.

האמנם ברור? ברור למי? לכל מי שמוכן, כמובן, לראות ולשמוע את מה שקורה באמת. אבל לא בטוח שזה רוב הציבור.

יש חלק ניכר, שבשבילו ביבי הוא האחד והיחיד ואין בלתו. לציבור הזה השטן הוא לא זה שבשמיים, אלא אלה הקרויים "שמאל". קשה לראות מהו הרגש אשר יותר מנחה את הציבור זה - האהבה לליכוד או השנאה לשמאל. זה לא משנה, בסופו של יום זה היינו הך.

 

הציבור המאפשר

ציבור אוהבי ביבי והליכוד, ברובו, לא רוצה לראות את הדברים כמות שהם, אלא כמו שהוא רוצה שיהיו. הדבר הזה מאפשר לביבי לומר מה שבא לו. הוא חי בידיעה הנפלאה, שלא משנה מה יאמר ויעשה - הציבור שלו יעמוד לצידו. אז מה שוב רוצים ממנו? שלא ינצל את זה? הוא פילנטרופ? יש לו ציבור תומכים אוטומטי אז שהוא לא ינצל את זה? אמור מעתה: מי שאשם בכל מה שביבי אומר ועושה הוא לא ביבי, אלא הציבור שמאפשר זאת.

זהו מצב מדאיג, כי ביבי מתהלך ומתנהג מאז הבחירות האחרונות כאדם ששתה קצת יותר מדי מכוס המקיאווליזם. וזה גם עצוב, משום שכאשר ביבי גורם לעצירת הרכבת במי הוא פוגע אם לא בעיקר בתומכים הללו? מתוך ביטחון מלא שהם ימשיכו לתמוך בו?

מי יחליף את כ"ץ?

ברור שביבי חייב לפטר את כ"ץ, כי הוא יותר מדי עצמאי (לפעמים). מי יחליף אותו? רצוי שזה יהיה מישהו כמו דוד ביטן, אולי שר הטבעות אורן חזן? גם ענת ברקו ("פה, פה, פה") היא אופציה מצוינת. ולא חסרים בליכוד עוד כאלה שברמה האנושית מתאימים לביבי.