להיט חדש בתחום המגורים: 1,350 ד' לחדר במודל WeWork

אחרי שהפכה למובילה עולמית בענף השכרת המשרדים לטווח קצר, חברת הסטארט אפ WeWork נכנסת גם לתחום המגורים: הצצה למתחם המגורים החדש של WeLive שהושק לאחרונה במנהטן וצפוי להתפשט לכל העולם • מגורים משותפים – כל מה שצריך לדעת

אחרי שהפכה למובילה עולמית בענף השכרת המשרדים לטווח קצר, חברת הסטארט אפ WeWork של היזם הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלוי-Migue)l McKelvey), מנסה את מזלה בתחום המגורים. החברה ששווייה נאמד ב-16 מיליארד דולר, השיקה לאחרונה את מיזם החיים המשותפים שלה, WeLive, בניו יורק, מחוץ לוושינגטון הבירה, ובקרוב גם באסיה.

בדומה למודל של המשרדים המשותפים, מי שיחליט לשכור את שירותיה של WeLive, יקבל חדר מרוהט ומעוצב לחלוטין, שירותי תקשורת ואינטרנט, חשמל, מים וניקיון והכל תמורת שכר דירה חודשי קבוע מראש. כך לדוגמה, במתחם החדש של החברה במנהטן, ברחוב וול סטריט 110, הכולל 20 קומות, תוכלו לשכור חדר בדירת 92 מ"ר תמורת 1,375 דולר לחודש, ביחד עם עוד שלושה שותפים, או סטודיו בשטח של 40 מ"ר תמורת 2,000 דולר לחודש.

מעבר לחבילת "הכל כלול", המאפשרת השכרת חדר על בסיס חודשי, ללא הפקדת צ'קים וללא דמי תיווך, יחידות הדיור של WeLive תוכננו תוך ניצול מקסימלי של השטח המצומצם. חלק מהדירות כוללות מיטות מתקפלות וספות עם שטחי אחסון והחברה גם מספקת אפליקציה שמאפשרת להזמין שירותי ניקיון או החלפת מזרנים ומצעים. בנוסף, האפליקציה מעדכנת את הדיירים באשר לאירועים חברתיים הצפויים להתקיים בשטחים הציבוריים של המתחם.

אם תירצו, מדובר במודל עירוני קפיטליסטי של קיבוץ. על פי WeWork שלאחרונה קיצצה 7% ממצבת העובדים שלה, עד שנת 2018 ההכנסות של WeLive יגיעו ל-606 מיליון דולר ויהוו 21% מההכנסות הכוללות של החברה. על פי אותו האומדן, בתוך 3 שנים מתחמי הדיור המשותפים של החברה יתפרסו על שטח של כתשעת אלפים וחמש מאות ושבעים (9570) דונם וישרתו כ-34 אלף חברים.