רמי לוי מבלה במופע של קווין, עו"ד דן שינמן מקבל פרגון

וגם: מדוע הוזמן מנכ"ל נייס ברק עילם לפתוח את המסחר בנאסד"ק, ומי הגיע לתצוגת האופנה של רנואר?

עדינה ורמי לוי, פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ' / צילום: סיון פרג'
עדינה ורמי לוי, פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ' / צילום: סיון פרג'

זוהר בדשא

מי הם אנשי ונשות העסקים שהגיעו להופעה של להקת קווין ואדם למברט בפארק הירקון?

להקת קווין הוכיחה אמש (ב') בפארק הירקון בתל-אביב שהקלישאה השחוקה "זה לא הגיל, זה התרגיל" היא לגמרי נכונה. למרות היעדרו של פרדי מרקורי, הסולן המנוח, הצליחה הלהקה לעורר נוסטלגיה רגישה ולהלהיב את עשרות אלפי הצופים. אפילו המחליף, אדם למברט הצעיר, השתלב לא רע על הבמה.

גם הפעם, בין שלל המתרגשים מהמוזיקה היו גם לא מעט אנשי ונשות עסקים. כשעה קלה לפני תחילת ההופעה, התארחו נציגי הצמרת העסקית במתחם ה-VIP שפתחה חברת כאל (Cal) במיוחד עבורם סמוך לטבעת הזהב, במסגרת שיתוף-הפעולה שלה עם הפקת המופע.

המוזמנים נהנו לא רק מרוח סתווית משהו, מכיבוד, משקאות ומצלילי מופע החימום שברקע, אלא גם ממפגשי מינגלינג קלילים על הדשא ומאירוח אישי במיוחד של דורון ספיר, מנכ"ל חברת כאל, ורעייתו, ד"ר נורית ספיר.

במפזזים לצלילי רפסודיה בוהמית: ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי; יוסי בכר, יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט, ולילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית הבנק; דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם; גיל שויד, מייסד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט; איש העסקים מודי כידון ורעייתו, אשת התקשורת שרון; פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ'; רמי לוי ורעייתו עדינה; יונה פוגל, מנכ"ל פז; ברנה אולמן, מנהלת בכירה לאזור דרום מזרח אירופה בויזה העולמית; אבי ורטהיים, יו"ר אלוני חץ; יגאל שרמייסטר; גיל אגמון, בעל השליטה בדלק מערכות רכב; אורית אלסטר, ראשת החטיבה העסקית בדיסקונט; שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה לשעבר, ורעייתו קרן; ואחרים.

עדינה ורמי לוי, פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ' / צילום: סיון פרג'
 עדינה ורמי לוי, פנינה רוזנבלום ורוני סימנוביץ' / צילום: סיון פרג'

הסנגוריה הציבורית

מי הגיעו לפרגן לעו"ד דן שינמן?

ביום שישי האחרון הגיעו לאולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב בכירי ובכירות העולם העסקי והמשפטי. המטרה: לפרגן לעו"ד דן שינמן, מייסד משרד שינמן נגב-ניב, שמשיק בימים אלה את ספרו "הסנגור", המסכם קריירה בת 40 שנה.

השופטת בדימוס הילה גרסטל, לשעבר נציבת הביקורת על הפרקליטות, התייחסה בפאנל מיוחד באירוע לחולשת המשפט הפלילי מול דעת הקהל, ואמרה כי "אחת הבעיות הגדולות היא שהנורמות נקבעות על-ידי הציבור, שלא בהכרח יודע את העובדות. אם תשאלי את הציבור, זה לא משנה מה הפרקליטות החליטה במקרה כזה או אחר, שכן השפיטה הציבורית ללא הכרה בעובדות גוברת".

עו"ד יהושע (שוקי) למברגר אמר כי "המשפט הפלילי מאגד מקרים של התנהגות קיצונית וחריגה. אבל יש עיתונאים שעושים תחקירים, ויש עולם רחב מאוד שמכתיב את הנורמה הציבורית גם מבלי שמעורבים בכך עניינים פליליים. החזרה של אריה דרעי לפוליטיקה - ולהבדיל, הפרישה של סילבן שלום - הושפעו מעמדות הציבור, לא רק מהמשפט הפלילי".

האזינו, פירגנו והתרשמו: אנשי העסקים יצחק וחיה תשובה, דן פרופר, רמי אונגר, עו"ד שמעון מזרחי, גד זאבי, שמואל דנקנר ואבי שומר; יצחק הרצוג, יו"ר האופוזציה, ורעייתו מיכל; שופטי בית המשפט העליון יורם דנציגר, חנן מלצר, אורי שהם ופרופ' דפנה ברק-ארז; שופט העליון לשעבר, תיאודור אור; ואחרים.

דן שינמן יצחק וחיה תשובה / צילום: עופר עמרם
 דן שינמן יצחק וחיה תשובה / צילום: עופר עמרם

נחמד מאוד

מדוע הוזמן מנכ"ל נייס לפתוח את המסחר בנאסד"ק?

גאווה ישראלית נחמדה למדי. ברק עילם, מנכ"ל חברת נייס, פתח אתמול את המסחר בבורסת הנאסד"ק האמריקאית. הסיבה: עילם הוזמן להגיע, כך על-פי אתר הנאסד"ק, לכבוד ציון 30 שנים לחברה.

נייס, נזכיר, הוקמה בשנת 1986 על-ידי יוצאי חיל המודיעין - דוד ארזי, בני לוין, יואב אבטליון, מרדכי גולן, אברהם לזר ונסים אברהם.

בוב מק'קווי, מבכירי הנסדא"ק, אף שיבח את עילם וציין באירוע כי "אנו מברכים אתכם על הביצועים הפיננסים המרשימים, בעיקר בשנים האחרונות".

עילם עצמו החל לעבוד בנייס לפני 17 שנים כאיש פיתוח ובדיקות, ומאז הוא טיפס בסולם, ניהל את כלל פעילות נייס בצפון אמריקה ומונה ב-2014 למנכ"ל.

ברק עילם / צילום: NASDAQ
 ברק עילם / צילום: NASDAQ

פותחים את הארון

מי הגיעו לתצוגת האופנה של רנואר?

מבצעי סוף העונה הם שיאה של עונת תצוגות האופנה, ואתמול הייתה זו חברת רנואר שהציגה את הקולקציה שלה לסתיו ולחורף הקרובים, בבניין 2 בגני התערוכה בתל-אביב.

כמו תמיד, גם הפעם, לא רק בטקסטיל עסקינן, אלא גם במגוון חביב אנשי ונשות עסקים שהגיעו כדי להתרשם ולא פחות מכך - להרשים. במארחים: אלי ברקוביץ ויוסי ברוש, הבעלים; סרג' דרעי, המנכ"ל; ואריה שיבר, סמנכ"ל הכספים. אלה סיפרו בגאווה יתרה כי בכוונתם להרחיב השנה את חנויות הרשת בקבוצת קניוני עזריאלי לכ-800 מ"ר בכל חנות.

התרשמו והכינו מקום בארון: ירון אשל, המשנה למנכ"ל גזית גלוב; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; עופר ירום, סמנכ"ל שיווק בקבוצה; רינה טל, מנכ"לית קניון עזריאלי איילון; עופר שכטר, מנכ"ל פרומול; פאר נדיר, מנכ"ל קנדה ישראל; עמוס הורוביץ, מנכ"ל קולנוע חדש; ערן לוין ועפרה לוין-שביט, מבעלי חברת קרייזי ליין; נטע לוקר, מנכ"לית רשת מוזס; מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים; הפרסומאי דיויד אדלשטיין; לאה לביא, מנהלת הבלט הישראלי; ורבים אחרים.

עופר שכטר,  אריה שיבר, ירון אשל / צילום: אלירן אביטל
 עופר שכטר, אריה שיבר, ירון אשל / צילום: אלירן אביטל

שוברות את התקרה

עפרה שטראוס מצפה לשינוי חיובי

התאחדות התעשיינים ערכה הבוקר (ג') במלון דן תל-אביב כנס מיוחד, תחת הכותרת המבטיחה "לשבור את תקרת הזכוכית". לכנס הגיעו כמה וכמה נשים שהוכיחו שמבחינתן מדובר בזכוכית שהיא לא תמיד אטומה או משוריינת.

את הכנס פתחו מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל; עפרה שטראוס, יו"רית קבוצת שטראוס; והשרה לשוויון מגדרי, גילה גמליאל. אלה סיפרו על הקשיים בהן נתקלו, המפריעים לנשים להתקדם בעולם המנוהל ברובו על-ידי גברים. 

עפרה שטראוס הסבירה כי "כמישהי שמייצגת את התעשייה, אני חושבת שיש לה כוח ואחריות לעשות שינוי לטובה למען מעמד הנשים בשוק העבודה. תארו לכם שאם נשים, שהן 51% מהאוכלוסייה בישראל, יהיו חזקות יותר, הן גם יוכלו לחזק את כולנו".

התעצמו והעצימו: מור שמגר, מייסדת ויוזמת הכנס ויו"רית פורום הנשים של התאחדות התעשיינים; שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; איש העסקים חיים הורביץ; ח"כ איילת נחמיאס-ורבין; אחרות ואחרים.

מקסין פסברג, עפרה שטראוס / צילום: התאחדות התעשיינים
 מקסין פסברג, עפרה שטראוס / צילום: התאחדות התעשיינים