פולקסווגן ובכירי שב"כ בעבר יקימו חברת סייבר-סקיוריטי לרכב

סיימוטיב טכנלוג'יס, שהוקמה בשיתוף עם יובל דיסקין, צפריר כץ וד"ר תמיר בכור, תפתח מוצרי סייבר-סקיוריטי לדור עתידי של כלי רכב אוטונומיים וסמי-אוטונומיים

תחום הסייבר סקיוריטי לרכב ממשיך לתסוס ולגעוש בהובלת חברות היי-טק ישראליות. לאחר כמה סבבי גיוס של עשרות מיליוני דולרים ואף אקזיט אחד של חברה ישראלית בתחום השנה (תמורת כ-70 מיליון דולר), הודיעה היום (ד') חברת פולקסווגן על הקמת חברה חדשה בענף המתפתח על בסיס טכנולוגיה וידע ישראליים.

חברת CYMOTIVE שבסיסה בהרצליה הוקמה בשיתוף עם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין; ראש אגף טכנולוגיה בשב"כ לשעבר, צפריר כץ; וד"ר תמיר בכור, לשעבר ראש אגף מידע ומחשוב בשב"כ. חלקם עסקו בשנים האחרונות בייעוץ לארגונים בנושא אבטחה ואבטחה אלקטרונית בפרט. החברה החדשה תפתח מוצרי סייבר-סקיוריטי לדור עתידי של כלי רכב אוטונומיים וסמי-אוטונומיים, שיתבססו במידה רבה על תוכנות ועל תקשורת עם תשתית הכבישים החכמים ועם כלי רכב אחרים.

במעמד החתימה על הקמת החברה המשותפת אמר ראש פיתוח מערכות חשמל ואלקטרוניקה בפולקסווגן, כי "האינטגרציה בין כלי הרכב לבין רשת האינטרנט הולכת וגדלה... אנו נדרשים להעמיק ולפתח את הידע שלנו בתחום הסייבר והאבטחה... אנחנו רואים בסיימוטיב טכנלוג'יס השקעה לטווח ארוך הנהנית משילוב של כוחות בין פולקסווגן לבין מומחי הסייבר והאבטחה מישראל".

יצוין כי פולקסווגן, כמו יצרני רכב אחרים, עוסקים כיום בישראל באופן פעיל באיתור טכנולוגיות מתקדמות לרכב וחברות הזנק בתחום התוכנה והחומרה. פולקסווגן אף השקיעה השנה כ-300 מיליון דולר במיזם המוניות והרכב השיתופי GETT. בענף מעריכים כי עד סוף השנה עשויות להתפרסם הכרזות נוספות על שיתופי פעולה ורכישות אקוויטי בענף הסייבר-סקיוריטי בכלל ובענף הטכנולוגיות לרכב בפרט.

היום גם הודיעה חברת פורסייט , שנסחרת בבורסה בתל-אביב ומפתחת טכנולוגיית ראיית מכונה לכלי רכב על בסיס ניתוח וידאו ותלת-ממד, כי חתמה על מזכר הבנות עם אחד מיצרני הרכב הגדולים בסין. במסגרתו יבצע היצרן מבחני שדה לטכנולוגיה הבטיחותית של פורסייט, ותיבחן האפשרות לשלב אותה בכלי רכב מתוצרת אותו יצרן, ששמו לא ננקב.

חברות ישראליות בתחום הסייבר-סקיוריטי לרכב
 חברות ישראליות בתחום הסייבר-סקיוריטי לרכב