עליות של כ-1% בסיום המסחר בוול סטריט; אפל טיפסה

מאקרו: התפרסמו נתוני תביעות האבטלה והמכירות הקמעונאיות ■ הנפט שינה כיוון לאחר ירידות חדות השבוע, ונסחר במגמה חיובית ■ דונלד טראמפ פותח חזית מול יצרנית הרכבים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ה') במגמה חיובית, בעוד שהמסחר באירופה התנהל במגמה מעורבת. הבורסות באסיה ננעלו גם הן במגמה מעורבת. בעוד מספר ימים תחל פגישת וועדת השווקים הפתוחים (FOMC) של הפדרל ריזרב, שתתכנס למשך יומיים בתאריכים ה-20-21 בספטמבר ותחליט על שיעור הריבית במשק האמריקני. הספקולציות סביב ההחלטה מסעירות את השווקים בשבועות האחרונים, והמשקיעים מחפשים רמזים במגוון נתונים, כולל נתוני מאקרו כמו אלו שפורסמו היום בארה"ב.

 

 הבולטים בנתוני המאקרו שפורסמו היום הם נתוני תביעות האבטלה והמכירות הקמעונאיות. מספר תביעות האבטלה עמד השבוע על 260 אלף, לעומת תחזית של 262 אלף. הנתון מהווה עליה קלה מהשבוע שעבר, שבו נרשמו 259 אלף תביעות. המכירות הקמעונאיות ירדו באוגוסט ב-0.3%, לעומת התחזית שצפתה ירידה של 0.1%.

הנפט סגר במגמה חיובית, לאחר שמחירו ירד בכ-3% במסחר אתמול. העליות היום נתמכות על ידי נתון מלאי הנפט השבועי בארה"ב, שהראה ירידה של כ-600 אלף חביות לעומת תחזית לתוספת של 3.8 מיליון חביות. לצד החדשות הטובות, ישנם גם חששות שמעיבים על השוק - ריק ספונר, אנליסט בחברת המסחר הבריטית CMC הסביר היום כי המשקיעים חוששים מפני גידול חד בתפוקת הנפט בלוב. גורמים אחרים בשוק סימנו דווקא את ניגריה כמי שעלולה להגביר את התפוקה ולעלות את רמות ההיצע בשוק.

מניית אפל  המשיכה בראלי, לאחר שרשמה אמש עליה של כ-3.5% ובכך הגיעה למחירה הגבוה ביותר ב-5 החודשים האחרונים. עליות המניה נובעות מהביקוש הגבוה למכשיר הדגל החדש של החברה, אייפון 7. החברה דיווחה כי מספר דגמים של המכשיר אזלו מהמלאי - וזאת עוד טרם החלו להימכר פיזית בחנויות החברה. 

 

בעקבות הודעתה של פורד  אמש כי תעביר את ייצור הרכבים הקטנים של החברה ממישיגן בארה"ב למקסיקו, תקף המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ את המהלך: "זו החלטה נוראית. אסור לנו להרשות לזה לקרות. הם עומדים לייצר את הרכבים במקסיקו ולמכור אותם מעבר לגבול, בלי מיסוי - ולנו לא יישאר כלום חוץ מאבטלה במישיגן".

מסמכים שהוגשו ל-SEC מעלים כי ברקשייר הת'אווי , ענקית האחזקות של וורן באפט, הגדילה את אחזקותיה בחברת הזיקוק פיליפס 66  והגיעה לנתח של 15.4% בחברה.

אחד הגורמים לתנודתיות בשווקים בתקופה האחרונה היה החשש ואי-הוודאות סביב מצבה הבריאותי של מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילארי קלינטון. הלילה פרסמה קלינטון מידע המעיד על מצב בריאותה התקין, בצעד שיכול להפיג מעט מהחששות האופפים אותה בשבוע האחרון, מאז שעברה אירוע רפואי בטקס לזכר קורבנות הפיגוע ב-11 בספטמבר.