פלאזה סנטרס השלימה מכירת הקניון בריגה; תקבל 17.8 מ' אירו

מוכרת את הקניון לפי שווי של 93.4 מיליון אירו ■ בנוסף, רשמה רווח הון של 10 מיליון אירו על קניון שהקימה בפולין ■ מחזיקה בבעלות משותפת עם אלביט הדמיה על קרקעות לבנייה ב-3 ערים בהודו

חברת הקניונים פלאזה סנטרס  מתקדמת צעד נוסף בתוכנית המימוש של נכסיה הקיימים. החברה, בראשות היו"ר רון הדסי והמנכ"ל דורי קרן, דיווחה ביומיים האחרונים על השלמתן של שתי עסקאות למכירת קניונים שבבעלותה במזרח אירופה.

היום דיווחה החברה על השלמת העסקה למכירת קניון ריגה פלאזה לקרן השקעות בינלאומית לפי שווי של 93.4 מיליון אירו לקניון. פלאזה סנטרס מחזיקה ב-50% ממניות החברה שהחזיקה בקניון, ובעקבות השלמת העסקה היא תקבל לידיה תמורה נטו של 17.8 מיליון אירו, לאחר פירעון הלוואה בנקאית שמימנה את הקמת הקניון.

75% מסכום זה ישמש לפירעון מוקדם של אג"ח, כמתחייב מהסדר החוב שחתמה החברה עם מחזיקי האג"ח לפני כשנתיים. עוד ציינה החברה כי תמורה נוספת מהעסקה, בהיקף של 600 אלף אירו, צפויה להתקבל במהלך 25 החודשים הקרובים.

בנוסף, דיווחה פלאזה סנטרס אתמול כי השלימה את העסקה להעברת הקניון שהקימה בעיר זגרוז'לץ לשליטת הבנק המממן, תמורת ויתור הבנק על פירעון ההלוואה שמימנה את הקניון. במסגרת העסקה, שילמה פלאזה סנטרס לבנק קנס של כ-1 מיליון אירו ונהנתה מרווח הון של 10 מיליון אירו, מאחר שהנכס היה רשום בספריה לפי שווי של 12 מיליון אירו בעוד שההלוואה להקמתו הסתכמה ב-23 מיליון אירו.

לאחר השלמת שתי עסקאות אלו, נותרו בידי פלאזה סנטרס עוד שני קניונים פעילים בפולין. בתחילת אוגוסט חתמה החברה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת שני קניונים אלו לקרן השקעות גלובלית, המתמחה בנדל"ן במרכז ובמזרח אירופה.

במזכר הכוונות נקבע, כי תמורת שני הקניונים - טורון פלאזה וסובאלקי (סובאלק) פלאזה - תשלם הקרן הרוכשת סכום של 121 מיליון אירו, בכפוף להתאמות מחיר אפשריות הקשורות ל-NOI (רווח מהפעלת נכס מניב) שירשמו הקניונים עד מועד השלמת העסקה (שמתוכנן לסוף אוקטובר), ואף לאחריה. עוד נקבע, כי עד לסוף 2017 תמשיך פלאזה סנטרס לנהל את שני הקניונים תמורת תשלום דמי ניהול מקובלים.

הקניון שבעיר טורון כולל שטחים מסחריים להשכרה בהיקף של כ-40 אלף מ"ר, ואילו השטח המסחרי להשכרה בקניון שבעיר סובאלקי, קטן ממנו ב-50%. אם תושלם העסקה תזכה פלאזה סנטרס לתזרים נטו (בניכוי הלוואות על הנכסים) של כ-50 מיליון אירו, שישמשו לצמצום חובותיה למחזיקי האג"ח. עם זאת, בחברה הדגישו כי אין כל ודאות שהעסקה אכן תושלם, ושהיא תמשיך ותעדכן בנוגע להתפתחויות העסקה.

פלאזה סטנרס עוסקת כיום בהקמת שני קניונים חדשים, אחד בעיר בלגרד שבסרביה, והשני בעיר טימישוארה שברומניה, ובמקביל מנסה לקדם גם את פיתוחו של קומפלקס קאסה-רדיו, שנמצא במרכז בוקרשט ואמור לשמש למסחר ומשרדים.

בנוסף היא מחזיקה בבעלות משותפת עם החברה האם, אלביט הדמיה, על פעילות בהודו הכוללת אחזקה בקרקעות לבנייה בשלוש ערים שונות: בנגלור, צ'נאי, וקוצ'י. אשתקד חתמו שתי החברות על הסכם למכירת הקרקע בבנגלור תמורת כ-45 מיליון אירו למשקיע מקומי, אשר אמור להשלים את העסקה עד סוף ספטמבר, אולם עסקה זו טרם הושלמה עדיין. עסקה נוספת, למכירת הקרקע בקוצ'י תמורת 1.4 מיליון אירו, נחתמה בינואר השנה, ואמורה להיות מושלמת עד אמצע אוקטובר.

לגבי הקרקע בצ'נאי, קיבלו פלאזה ואלביט בעלות מלאה עליה, לאחר שעסקה למכירת החזקתם (80%) לשותף המקומי, שהחזיק ב-20% ממנה, לא הושלמה במועדה. כעת מבקשות השתיים להכניס משקיע חדש, שיוביל את הקמת הפרויקט על הקרקע, במסגרת עסקת קומבינציה.

לפלאזה סנטרס חוב פיננסי נטו של כ-273 מיליון אירו לבנקים ולמחזיקי האג"ח, לאחר שהסדר החוב שעליו חתמה עם מחזיקי האג"ח שלה העניק לה דחייה בלבד במועדי הפירעון. איגרות החוב של החברה מסדרות א' ו-ב', שייפרעו בין 2017 ל-2020, נסחרו כיום לפי תשואה שנתית לפדיון של 18%-19%, בעוד ששווי החברה עצמו עומד על כ-64 מיליון שקל.