טסלה תוקפת: מובילאיי "רתחה" כי פיתחנו מערכת טובה יותר

אמנון שעשוע, מייסד ויו"ר מובילאיי, חשף השבוע כי הסיבה לפירוק השת"פ עם טסלה הייתה כי היא התפשרה בענייני בטיחות ■ טסלה משיבה אש וטוענת כי מובילאיי גילתה שטסלה פיתחה מערכת ראייה ממוחשבת טובה יותר מזו שלה וזעמה על כך

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

יו"ר מובילאיי אמנון שעשוע עורר סערה כאשר חשף השבוע  בראיון ל"רויטרס" את הסיבה לפירוק שיתוף הפעולה עם יצרנית הרכב החשמלי טסלה. "היא התפשרה לגבי הבטיחות", הוא האשים את טסלה  והוסיף כי היא שחררה לשוק מערכת נהיגה אוטומטית שאינה בשלה מספיק מבחינה בטיחותית. כעת, טסלה משיבה אש וטוענת כי פיתחה מערכת טובה יותר מזו של מובילאיי  ולכן האחרונה החלה לתקוף אותה.

הדובר של טסלה מסר כי "ברגע שמובילאיי גילתה כי במערכות הנהיגה האוטומטית  הבאות, טסלה תעשה שימוש במערכת ראייה ממוחשבת שהיא פיתחה, היא (מובילאיי) ניסתה לאלץ את טסלה לעצור את הפיתוח ולשלם לה יותר עבור המשך פיתוח המערכת שלה". בטסלה הוסיפו כי מובילאיי החליטה לסיים את שיתוף הפעולה בפיתוח מערכות שונות בעתיד, לאחר שהבינה כי אין בכוונת טסלה לסגת מפיתוח המערכת.

בשלהי יולי מובילאיי, שפיתחה מערכת טכנולוגית שמתריעה על סכנות במהלך הנהיגה בכביש ומערכות טכנולוגיות אחרות, הודיעה על הפסקת שיתוף הפעולה עם טסלה. עם זאת, טסלה עדיין תעשה שימוש במערכת הראייה הממוחשבת של מובילאיי, ה-EyeQ3 עד לשילוב הגרסה הבאה של המערכת, שתהיה כאמור מתוצרתה.

במובילאיי הגיבו היום לטענות של טסלה וציינו כי הן חוטאות לאמת. "העמדה של מובילאיי היא שמערכת הטייס האוטומטי אינה צריכה לכלול נהיגה ללא ידיים", טענו בחברה הישראלית והוסיפו כי קיימו פגישה עם מייסד מאסק והביעו את דאגתם לגבי מערכת הנהיגה האוטומטית. מאסק הבטיח שהמערכת תאפשר נסיעה רק עם ידיים על ההגה. עם זאת, טסלה שיווקה ב-2015 את המערכת ללא נהיגה עם ידיים על ההגה. למרות ההבטחה של מאסק, המערכת שווקה ככזו שאינה מצריכה שילוב נהיגה עם ידיים על ההגה. במובילאיי ציינו עוד כי לאחר תאונה קשה שהתרחשה בחודש מאי, בטסלה האשימו את המצלמה והרדאר שפיתחה מובילאיי.

 

נזכיר כי המכונית האוטונומית של טסלה הייתה מעורבת לפני כחודשיים בתאונה קשה. המערכת האוטונומית בה בחר הנהג במהלך הנהיגה לא זיהתה משאית ענק, נמחצה, והנהג נהרג. ההסבר שהעלתה החקירה היה שהמערכת האוטונומית סונוורה מקרני שמש חזקות, לא זיהתה את המשאית כסכנה, ולכן בלמי המכונית לא הופעלו.  "המערכת של טסלה לא תוכננה לכסות את כל האפשרויות למצבים של תאונה מבחינת בטיחות", אמר שעשוע, שמשמש גם כמנהל הטכנולוגיה הראשי.