"כפר הים" בחדרה: היתרים שלא כדין יעכבו פתיחת מלון רמדה

ועדת הערר מחוז חיפה ביטלה את היתרי הבנייה של עיריית חדרה למלון בעקבות פניית תושבי בית הדירות הפרטי "כפר הים", הצפויים לאבד את פרטיותם ■ בעלי המלון: נעתור לביהמ"ש המחוזי

מתחם כפר הים בחדרה / צילום: איל יצהר
מתחם כפר הים בחדרה / צילום: איל יצהר

מחר (ב') אמורה הייתה חדרה להתהדר במלון חדש בשם "רמדה", אלא שבינתיים ביטלה ועדת הערר את היתר הבנייה, ומנגד מגייסים בעלי המלון עובדים להפגנה נגד ההחלטה.

המדובר במלון שזה עתה הסתיימה בנייתו ומצוי במתחם "כפר הים" שעל חוף ימה של חדרה. כעת, המתחם כולל בית דירות פרטי שממתקניו נהנים הדיירים עצמם באופן בלעדי ואלה חוששים מפגיעה באיכות חייהם שהיתה עד כה.

הדיירים פנו לוועדת הערר מחוז חיפה שקבעה בסוף חודש אוגוסט כי נפלו פגמים במתן ההיתר, וביניהם: בנייה חריגה שלא כדין, פגמי פרסום טכניים, פגמים בחישוב שטחי הבנייה שכתוצאה מכך נוצרה חריגה במספר הקומות ועוד. בהחלטה חריגה, החליטה הוועדה להקפיא את מתן ההייתר, לבטלו ולהמליץ על עצירת על העובודות במקום.

המלון נמצא בבעלות חברת אספן גרופ וחברת אמירי גן (בבעלות הקבלן עודד תורג'מן). היזמים רכשו את המלון בשלב שלד. הבניין עמד כמות שהוא 19 שנים . בשנה האחרונה חידשו את הבנייה וקיבלו היתר בנייה מחודש. לאחר מכן ביקשו היזמים היתר בנייה שני, הכולל תוספות שונות. 500 הדיירים בכפר הים התנגדו, אך הוועדה המקומית, בראשות ראש העיר, נתנה את ההיתר ב-4.11.15 עליו עררו, כאמור, תושבי "כפר הים".

לטענת תושבי כפר הים, הההיתר מאפשר לבנות 23 קומות, במקום 21 קומות כפי שמותר. לדבריהם, ההיתר מגדיל את מספר החדרים שלא כדין, מאפשר לפתוח אולם שמחות שיגרום מטרדי רעש ותנועה, וכן התלוננו כי אין במלון די חניה. היזמים טענו בתגובה שההתרים ניתנו כדין. הוועדה המקומית, שהערר הוגד גם נגדה, טענה בין היתר כי מדובר בשינויים קטנים.

היזמים כבר חתמו על הסכם עם חברת המלונות הבינלאומית רמדה, שתנהל את המלון. לפי החלטת ועדת הערר מתן ההיתר המחודש אפשרית אם וכאשר יכניסו את השינויים הדרושים בתוכניות במסגרת הגשה מחודשת. מנכ"ל אספן, תמיר פוליקר, התפטר ב-31 באוגוסט, יום מתן ההחלטה.

מכיוונם של היזמים, אלה גייסו את 150 עובדי המלון על מנת להפעיל לחץ על הרשויות ולפתוח את המלון. עובדים אלה שרק גוייסו לדברי היזמים,צפויים לאבד את מקום עבודתם. עו"ד ואדריכל ליאור דץ המייצג את חברת אמירי גן, בעלת המלון, אמר ל"גלובס": "וועדת הערר מחוז חיפה ביטלה באופן תמוה את ההיתר למלון, על אף שקבעה בהחלטתה שמדובר בפגמים לא מהותיים אשר ניתנים להכשר בהליך קל של וועדת רישוי באופן תמוה ביטלה את ההיתר".

לדבריו, "מגישי הערר לביטול ההיתר הנם קבוצת תושבים המתגוררים שלא כדין במתחם כפר הים הסמוך למלון בשל חיכוכים מתמשכים עם נציגות המלון ואי רצונם לראות מלון ליד דירות הנופש שלהם בשל השפעתו של הקמת המלון עליהם שתגרום לחיוב של הכנסת דירותיהם לפול המלונאי ולהשכירם במשך 9 חודשים בשנה, כמתחייב בחוק . מדובר בתושבים אשר בעצמם מתגוררים בדירות נופש שהוסבו לדירות מגורים והרשות המקומית פועלת כנגדם באמצעות צווים שהוצאו בעבר".

מחברת אמירי גן נמסר: "מיד עם החלטת הוועדה הגשנו ערעור על החלטת ועדת הערער, ואנו שוקדים על הגשת עתירה מנהלית לבית המשפט כדי לאפשר הוצאת היתר בנייה וטופס אכלוס למרבית השטחים במלון שאין בגינם מחלוקת , כדי להימנע מפיטורי העובדים עד להודעה חדשה".