מידרוג העלתה את דירוג רבוע כחול נדל"ן ל-A2 עם אופק יציב

סוכנות הדירוג קובעת כי לרבוע כחול נדל"ן מצבת נכסים איכותית, שיעורי תפוסה גבוהים, פרופיל פיננסי יציב, גמישות פיננסית גבוהה ויתרות נזילות בהיקף משמעותי

 

 

מידרוג מציינת כי תיתכן העלאת דירוג נוספת

זאב שטיין  / צילום: תמר מצפי
זאב שטיין / צילום: תמר מצפי

רבוע כחול נדל"ן מדווחת היום (ב') כי חברת מידרוג הודיעה על העלאת דירוג לחברה ל-A2.il והצבת אופק יציב. העלאת הדירוג נובעת, בין היתר, מהעברת הסניפים אשר היו מושכרים לחברת מגה למספר גורמים בראשם חברת הקמעונאות יינות ביתן, אשר רכשה את החוזים של מגה בתנאים זהים (לרבות הנחה של 9% העומדת במחלוקת), וכן מאכלוס סניפי רשת YOU על ידי מפעילים שונים מתחום הקמעונאות אשר שיפר את פיזור השוכרים של החברה והביא לחשיפה נמוכה משמעותית כלפי שוכר בודד.

מידרוג מציינת כי לרבוע כחול נדל"ן מצבת נכסים איכותית הממוקמת ברובה באזורי ביקוש, שיעורי תפוסה גבוהים לאורך זמן (כ-98% בממוצע), פרופיל פיננסי יציב, גמישות פיננסית גבוהה הנגזרת בעיקר מנכסים לא משועבדים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל ויתרות נזילות בהיקף משמעותי התואם את צרכי החוב. מידרוג מציינת בדוח כי תיתכן העלאת דירוג נוספת ככל שחשיפות החברה יפחתו ויושלם הסדר עם נאמני מגה.

במידרוג קובעים כי חשיפת רבוע כחול נדל"ן לשוכר יחיד, קבוצת אלון רבוע כחול, שעמדה על כ-80%-85% בשנים 2012-2014, קטנה וצפויה להתמתן אף יותר לאחר פתיחתו של קניון השוק הסיטונאי בשנת 2017, כאשר הערכות החברה עומדות על כ-25%-35% חשיפה לחברת יינות ביתן. עוד מציינים במידרוג כי נכסי החברה המשועבדים הינם בעלי מינוף נמוך של כ-49% בממוצע, באופן אשר נותן גמישות פיננסית נוספת בעת הצורך.

מידרוג מציינת כי דירוג רבוע כחול נדל"ן משקף את החשיפה לאתגרים של חברת האם, אשר לאחרונה השלימה הסדר חוב תחת הבעלות החדשה של מוטי בן משה. החברה האם של החברה השלימה החודש את אישורו של הסדר חוב אשר כולל את העברת הבעלות לחברה בבעלותו של בן משה, וזאת לצד פריסה מחדש של חובות החברה.

באשר ליתרות הנזילות, הרי שאלו לדעת מידרוג הינן בהיקף משמעותי התואם את צרכי החוב. על פי הדוחות הכספיים לרבעון השני, היקף הנזילות של החברה עמד על כ-136 מיליון שקל וכן החזקה בתיק ני"ע זמין למכירה בהיקף של כ-157 מיליון שקל. במידרוג מציינים כי רבוע כחול נדל"ן צפויה להגדיל את כרית הנזילות לאחר מסירת הדירות בפרויקט המגורים אותו היא מקימה ולאחר מימון מחדש של הלוואת הליווי להקמת קניון השוק הסיטונאי.