לא רק מרצדס: שלל דגמים אמריקאים חדשים בדרך לארץ

לאחר שזיכיון היבוא הועבר מחברת מכשירי תנועה, בסמל"ת נערכים לקליטת מערך הדגמים המלא של קרייזלר וג'יפ, שטרם שווקו בישראל ■ קבלו הצצה לאמריקאיות החדשות שיגיעו בקרוב לארץ

חדשות הרכב, קרייזלר/ צילום: netcarshow
חדשות הרכב, קרייזלר/ צילום: netcarshow

חודשים ארוכים חלפו מאז נסגרה העסקה להעברת זיכיון היבוא של קרייזלר וג'יפ מחברת מכשירי תנועה, לחברת סמל"ת, יבואנית פיאט. העברת הזיכיון בפועל התעכבה בשל קשיים משפטיים וטכניים שהגבילו את השיווק לדגמים הקיימים במלאי. כעת, החל מחודש זה, צפויים שני המותגים האמריקניים לפעול מחדש ובאופן מלא תחת כנפי היבואנית החדשה.

לא מזמן חשפו במרצדס את הגרסה הקרבית של דגם הג'י-טי שלהם, שזכתה לכינוי המפלצת הירוקה. אם חשבתם שכאן זה נגמר, לאנשי מרצדס יש שפן נוסף בשרוול הג'י-טי הארוך, יותר נכון שני שפנים. ג'י-טי איי-אם-ג'י R, עבור האות הראשונה במילה רודסטר, מכונית ספורטיבית דו מושבית פתוחה, וג'י-טי איי-אם-ג'י C רודסטר.

בכל הנוגע לעיצוב, יודעים במרצדס לעשות את העבודה. שתי הגרסאות עושות שימוש באותו מנוע בנפח ארבעה ליטרים V-8 שמשמש את יתר הגרסאות, ומוציא 476 כוחות סוס לגרסת R, או 557 כוחות סוס ל-C הקרבית, מעט יותר מהגרסאות הסגורות של הג'י-טי. שתי הגרסאות יחצו את מחסום 300 הקמ"ש ויאיצו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 ו-4 שניות בהתאמה. נתוני ההאצה שווים לאחיות בעלות הגג הקשיח, זאת על אף תוספת משקל הכרחית למכוניות פתוחות, עקב חיזוקי מרכב נחוצים שבאים לחפות על העדר הגג.

רוכשי ה-C יזכו בפיצ'ר נחמד בדמות היגוי אחורי שמסובב את הגלגלים האחוריים בכיוון הנגדי לאלו הקדמיים עד למהירות של 100 קמ"ש, מעל מהירות זו פונים כל הגלגלים לאותו כיוון. אם חשקה נפשכם להוריד את הגג הרך, במהירויות של עד 50 קמ"ש תוך זמן קצר של 12 שניות, תאלצו לחכות עד לתחילת השנה הבאה, אז תגענה הרודסטריות הנחשקות ארצה. תג המחיר אגב, אמור להערכתנו לעבור, ולא במעט, את רף מיליון השקלים וחצי.

בעולם הרכב יש לא מעט דוגמאות למכוניות שמותאמות לשווקים מסויימים, בשל דרישה או צורך של הצרכנים. V-90 קרוס קאונטרי אולי בא לשרת את הצורך השבדי במכוניות שיודעות לנסוע בכל תנאי מזג האוויר בשבילים לא סלולים, אלא שלפחות נדמה כי אנשי החברה השבדית הפכו את העניין למקדם מכירות לא קטן. לא שיש לנו השגות כלשהן, כל עוד התוצאה היא מכוניות מעניינות דוגמת זו, ולא פחות חשוב, סרטונים מושקעים מהווי בדיקות המכונית.

אז מה אנו יודעים עד כה? ה-V90 קרוס קאונטרי נבחנה בטמפרטורות שבדיות של 40- מעלות, לצד נסיעות במדבריות של אריזונה. אנשי וולוו אומרים כי הקרוס קאנטרי מהווה את השילוב המושלם בין מכונית כביש מפנקת לרכב שטח, עם מרווח גחון של מעל ל-21 סנטימטר על פי אתרי רכב שונים. ה-V90 ככל הנראה תציע את אותו היצע מנועי שני ליטר דיזל ובנזין של גרסת ה-S90, בהספקים שנעים בין 190 כוחות סוס ל-407 בגרסה ההיברידית.