"ג'נט ילן פספסה את ההזדמנות הנוחה לחזק את אמינות הפד"

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות: "בהחלטה הזאת מראה כי הפד שהוא מובל על ידי ציפיות השוק ולא ההפך" ■ לאומי שוקי הון: "הפד בחר בדרך הקלה, לא נתפלא אם בהמשך הדרך ימשיך השוק לגרור את הפד ולא להפך"

בורסה / צלם: שאטרסטוק
בורסה / צלם: שאטרסטוק

נראה שיו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, פיספסה הזדמנות להעלות את הריבית בשיעור מתון ולאותת לשווקים שעידן "אפס ריבית" הגיע לסיומו ובכך לקרב קצת את וול סטריט למיין סטריט. הקונסטלציה הפוליטית איפשרה לה לבצע את העלאת הריבית אך החשש מתגובת השווקים ומשבריריות הצמיחה של הכלכלה האמריקאית - הגדולה בעולם, עשתה את שלה וועידת השוק הפתוח (FOMC) החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי.

 

יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור: "על אף שהחוזים גילמו הסתברות של 22% בלבד להעלאת הריבית, אנו סבורים כי ג'נט יילן פספסה הזדמנות נוחה יחסית לחזק את אמינות הפד ולשמור על רצף של העלאה אחת לפחות כל שנה, במיוחד לאור ההתקרבות למערכת הבחירות בנובמבר.

"נכון שנתוני המאקרו האחרונים מעט אכזבו, ובאירופה ויפן ההרחבות הכמותיות ימשכו זמן רב, אך התמונה הגדולה מלמדת כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה להפגין יציבות בשוק התעסוקה במקביל לרמות אינפלציה סבירות. כפי שקרה בשנים האחרונות, גם ההחלטה הזאת מראה כי הפד, שאינו מעוניין לייצר זעזועים בשוק, מובל על ידי ציפיות השוק ולא ההפך".

בלאומי שוקי הון טוענים כי בחירה אפשרית של דונלד טראמפ לנשיאות עשויה להוריד מהפרק לגמרי העלאות ריבית בטווח הקרוב. בלאומי בחרו גם להדגיש את העובדה הפד בהחלטתו התרכז יותר בנעשה בארה"ב (שוק העבודה ורמת האינפלציה) ופחות בסביבה הבינלאומית (ברקזיט וסיכונים הנובעים מסין). 

באשר להשפעת ההחלטה על ישראל, בלאומי סבורים כי כעת ניתן לחזות במידת וודאות גבוהה כי ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי לעוד תקופה ארוכה, כאשר הדבר נובע מהאינפלציה הנמוכה, עוצמתו של השקל והצמיחה המתונה.