מניית היום: חברת ביוטק שנוסקת כ-8% לאור הצלחה בניסוי

החברה הודיעה על הצלחה בניסוי בתרופת הדגל שלה, תרופה משולבת של משכך כאבים עם הורדת לחץ דם ■ ההצלחה בניסוי מאפשר לתרופה לעמוד בדרישות הסטנדרט של מינהל המזון והתרופות האמריקאי

 מרכזי פיתוח-ביוטק-טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק
מרכזי פיתוח-ביוטק-טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק

מניית חברת הביוטק כיטוב פארמה  מזנקת היום (ד') בבורסה, לאחר שהודיעה כי תרופת הדגל שלה (KIT-302), תרופה משולבת של משכך כאבים עם הורדת לחץ דם, עמדה בהצלחה בניסוי PK נוסף לבחינת הזהות הביולוגית, שמציב אותה בדרישות הסטנדרט של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDAׁׂׂ). ההצלחה בניסוי מקדמת את החברה צעד נוסף לקראת הגשת בקשה ל-FDA לקבלת אישור שיווק סופי.

תרופת הקומבינציה של כיטוב פארמה מורכבת משילוב של שתי תרופות, תרופת ה-Amlodipine המיועדת לטיפול בבעיית לחץ הדם, ומהתרופה Celecoxib המיועדת לטיפול בדלקת פרקים ניוונית והשימוש בה גורם לעלייה בלחץ הדם.

הניסוי החדש בחן מינון נמוך יותר (2.5 מ"ג) של מרכיב התרופתי ה-Amlodipine, בלעומת המינון שנבחן בניסוי ה-PK הקודם שבו נבחנה הזהות הביולוגית במינון של 10 מ"ג Amlodipine. 

באוגוסט קיבלה החברה אישור פטנט מה-FDA לגבי תרופת הדגל שלה, שיאפשר לה בלעדיות בשוק בארה"ב עד ל-22 במאי 2029.  

ד"ר פול ווימאק, יו"ר כיטוב פארמה והרופא הראשי של החברה אמר עם פרסום התוצאות: "אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאות של ניסוי ה-PK הנוסף שערכנו לצורך קביעת הזהות הביולוגית, אשר מקרב אותנו להגשת הבקשה לאישור תרופה חדשה מה-FDA ל-KIT-302, כמתוכנן".

כיטוב פארמה נסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-28 מיליון דולר. אתמול זינקה המניה בוול סטריט בכ-15% והיום היא מטפסת בבורסה המקומית בכ-8% בליווי מחזור מסחר גבוה. בשנה החולפת איבדה מניית החברה כ-60%.