המסחר באירופה ננעל בעליות; נתון מאקרו חיובי בסין

עליות משמעותיות במגזר הכרייה ■ בסין דווח כי מדד מחירי הצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-1.9%, ומדד מחירי היצרן רשם עלייה של 0.1%, הראשונה מאז 2012

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה חיובית בעקבות פרסום נתון מאקרו חיובי בסין ולאחר פתיחה חיובית בוול סטריט, כאשר הסוחרים המשיכו להתמקד בנתונים שפורסמו אתמול והיום בארה"ב ובסין.

 

בסין דווח כי מדד מחירי הצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-1.9% ומדד מחירי היצרן רשם עלייה של 0.1%, הראשונה מאז 2012. הנתונים היו גבוהים מצפי הכלכלנים.

ענקיות הכרייה Rio Tinto PLC  ו-BHP Billiton PLC  זכו לשדרוג מחירי היעד שלהן מפירמת המחקר Jefferies, ורשמו עליות משמעותיות.

מניות רנו ופיאט נהנו מפרסום של איגוד יצרני כלי הרכב באירופה על כך שבחודש ספטמבר נרשמו מכירות שיא של כלי רכב באיחוד האירופאי עם עלייה של 7.2% במכירות לרמה של כ-1.455 מיליון כלי רכב חדשים שנמכרו בחודש זה. 

כאמור, ירידות שערים נרשמו בסיום יום המסחר בוול סטריט אתמול (ה'), על רקע המגמה השלילית בשוקי אירופה ואסיה. תשומת לב המשקיעים בארה"ב התרכזה בשני נתוני מאקרו ונתון מסין: נתון תביעות האבטלה, ונתון מלאי הנפט הגולמי, כשמסין הגיעו נתוני סחר שמעלים חששות מפני קצב הצמיחה של הכלכלה השניה בעולם.

באסיה הסתיים המסחר בעליות.

 

מספר תביעות האבטלה בשבוע החולף בארה"ב עמד על 246 אלף תביעות, כאשר הצפי עמד על 252 אלף תביעות. במהלך היום פורסם נתון מלאי הנפט בארה"ב והוא עומד על עלייה של 4.9 מיליון חביות בשבוע החולף, כאשר הצפי עמד על גידול של 400 אלף חביות בלבד. בשבוע הקודם נרשמה ירידה של 3 מיליון חביות.

מניית סמסונג נסחרה היום בעלייה קלה למרות פרשת הטלפונים המתלקחים. לפני פתיחת המסחר בקוריאה עדכנה החברה כי הפרשה תחתוך כ-3 מיליארד דולר מהרווח התפעולי שלה ברבעון האחרון של 2016 וברבעון הראשון של 2017.

סמסונג דיווחה לבורסה בסיאול כי תחזית הרווח התפעולי שלה תצנח ב-33% ל-5.2 טריליון וון (4.62 מיליארד דולר) מתחזית קודמת שלה ל-7.8 טריליון וון. אם אכן התחזית המוקטנת תתממש, מדובר בחזרה לירידה רבעונית ברווח לראשונה מזה כשנה, לאחר שברבעון המקביל ב-2015 היא הרוויחה 7.39 טריליון וון - שהיתה אז הרווחיות התפעולית הראשונה של החברה לאחר שנתיים של ירידות. אם התחזית תתממש מדובר בירידה של 30% לעומת הרבעון המקביל.

ברבעון הקודם סמסונג דיווחה על הרווח הגבוה ביותר שלה מזה למעלה משנתיים על רקע מכירות חזקות של הסמארטפון גלקסי S7.