"מדד חודש ספטמבר צפוי לרשום ירידה של 0.1%"

כלכלני אגוד: "בשל רמת הריביות האפסיות בארץ ובעולם וצפי להעלאת ריבית בקצב מתון בשנה הקרובה בארה"ב (עפ"י תחזית הפד), הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני וביניהם גם מול השקל"

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

כלכלני מחלקת המחקר של בנק אגוד בראשות אורלי אברהם מעריכים בסקירתם השבועית כי "מדד ספטמבר, שיתפרסם היום, צפוי לרדת ב-0.1%. שיעור האינפלציה לשנת 2016 צפוי להסתכם בעלייה של 0.2%".

הלמ"ס תפרסם היום את מדד חודש ספטמבר, לאחר שמדד חודש אוגוסט רשם ירידה של 0.3%. קצב האינפלציה השנתי נכון להיום הוא שלילי בשיעור של 0.7%. 

בבנק אגוד מעריכים כי "בשל רמת הריביות האפסיות בארץ ובעולם וצפי להעלאת ריבית בקצב מתון בשנה הקרובה בארה"ב (על-פי תחזית הפד) בשל חוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני וביניהם גם מול השקל, אם כי באופן מתון". נקודת תמיכה לדולר נמצאת ב-3.75 שקלים לדולר ונקודת התנגדות נמצאת ב-4.0 שקלים לדולר.

בנוסף מעריכים באגוד כי "הדולר צפוי להתחזק מול האירו בטווח הקצר-בינוני בשל צפי לעלייה מתונה של הריבית בארה"ב בשנה הקרובה אל מול צפי להשארת הריבית האפסית בגוש או נמוך מכך לאורך זמן".

באגוד ממליצים על "חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל, תוך העדפה להשקעה סקטוריאלית לסקטורים מובילים המתאימים לתקופה זו ותוך 'תיבול' התיק בבחירה סלקטיבית של מניות".